zondag 8 mei 2016

Moederen

Op Moederdag moederen we gewoon rustig door.
Voor mij is deze dag net zo als alle anderen. Ik heb er helemaal niets mee, al die poespas met vooral commerciële doeleinden. Het is leuk als je kinderen op de basisschool iets freubelen, maar zodra die leeftijd voorbij is ben ik er klaar mee. Geen uitgebreid ontbijt dus voor mij.
Hierdoor ook geen kruimels in mijn bed, of dikke lagen jam op een beschuit terwijl ik meer trek in hagelslag had. 
Moest vandaag alsnog wel het bed verschonen, dat dan weer wel. Het allerkleinste bruin pupje die nu toch Mexxie heet, heeft een zwakke blaas. Bij spannende gebeurtenissen zoals iemand die je wil aaien laat hij wat urine lopen. Hij is nog wat fragiel en kwetsbaar en vindt veel spannend.
Ach, die blaas wordt vanzelf wel wat sterker hoop ik. Zal de dierenarts is vragen hoe lang dat duurt en of we hem er mee kunnen helpen. Zo zwak als zijn blaas is, zo sterk is hij in het bedenken van routes om ergens boven op te komen. Getsie en Derrie weten nog steeds niet hoe ze het bed op moeten komen, Mexxie wel. Die ligt met zijn 9 weekjes prinsheerlijk op bed (te pissen) terwijl de rest er jaloers omheen staat. 
Dat moederen vandaag ging nog even een stapje verder. Erik heeft overal uitslag.
Gisteren dachten we nog dat dit door de extreme warmte kwam, maar vandaag was het zo ver uitgebreid dat we die optie wel konden schrappen. De warmte was het niet, maar wat dan wel.
Youri had het antwoord. Die zei het lijkt wel op mijn huid toen ik chikongunya had. Ja inderdaad, je hebt gelijk.
Die rotziektes hebben we hier ook nog. Zika en chikongunya lijken veel op elkaar. Huiduitslag is inderdaad bij beide een symptoom. Welke het is maakt uit niet zo veel uit. Het is vervelend en het jeukt.
Ik was niet van plan zwanger te worden dus geen paniek hier. We smeren ons hooguit nog een keer extra in om ook niet door dezelfde mug besmet te worden.
Zeker Maud spuit nu rijkelijk rond. Die wil absoluut niet ziek worden tijdens de examens. Dat kan ze er even niet bij hebben.
De hondjes hebben zich keurig gedragen vandaag. Behalve het bed dat ik heb moeten verschonen hebben ze me geen extra klussen bezorgt. Geen natte poten door het huis, geen half afgekloven leguanen die ik moest opruimen en geen kokosnoten die op de bank uit elkaar zijn getrokken.
Kijk, ze kunnen het dus wel. Zouden ze geweten hebben dat het Moederdag was?
Als je ze zo keurig ziet liggen zou je denken van wel. Hier zit opzet in het spel. Ik vermoed dat ze morgen alles dubbel en dwars gaan inhalen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten