vrijdag 27 mei 2016

Siësta tijd

Zoals ik al wel verwacht had was er vandaag van een tropical wave geen sprake.
Het was vandaag wel tropical, maar die wave bleef lekker waar hij was en dat was niet hier.
Beter. Nu even zo geen zin en tijd in een tropische depressie. Ik word al depressief van het idee.
Maud kon hierdoor gewoon zoals gepland richting Bonaire vertrekken.
Dat ze nu heen en weer vliegt maakt dat de dagen er totaal anders uitzien dan dat ze normaal doen.
Normaal rij ik op donderdagmiddag naar de surfschool en heb ik verplicht 1,5 uur rust.
Eigenlijk is dat rustmomentje zo gek nog niet en heb ik die voor vandaag ook gewoon maar ingepland.
Ben er niet helemaal voor naar de surfschool gereden, maar heb hem in de tuin gehouden.
Enig nadeel is wel dat de honden de dagen van de week niet kennen. Weten zij veel dat dit eigenlijk mijn siësta momentje is. Het gevolg is dan ook dat ik mijn ligbedje in de tuin met drie honden moet delen.
En als dan ieder zijn knuffelmomentje gehad heeft wil poes ook nog even.
Van poes kan ik het wel hebben. Die heeft het soms best zwaar, zeker als er pups in huis zijn.
Vrijwel elke pup krijgt een keer een haal van poes. Moeten ze ook maar niet denken dat poes speelmateriaal is.
Hiermee leren ze respect voor katten hebben wat weer reuze handig is voor als ze voor adoptie gaan. Dan kunnen we met een gerust hart melden dat ze katten gewend zijn. 
Dat is maar goed ook. Little Lola gaat naar een huisje met drie katten. Allemaal prinsen en prinsessen met hun personeel. Het personeel in het nieuwe huisje van Lola bestaat onder andere ook uit kinderen, maar ook daar heeft Lola al kennis mee gemaakt. Haar eerste foster had drie jongens, dus we kunnen wel stellen dat ze wat gewend is.
Hierdoor hoop je dan de juiste match te kunnen maken. En als die match er dan is duurt het vaak nog even voordat de hond naar zijn nieuwe baasje kan. Zeker als het om een pup gaat die naar Nederland mag.
Dan duurt wachten tot ze 15 weken zijn lang. Niet zo zeer voor mij, maar meer voor het nieuwe baasje.
Lola is meer dan welkom en de dagen worden daar echt afgeteld.
Haar gouden mandje staat al te wachten. Versierd door één van de kinderen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten