woensdag 25 april 2018

Bekende rituelen

Het is toch altijd een beetje gekke dag als er een hond vertrekt. Ook al is dat pas in de avond, toch ben je er de hele dag mee bezig.
Je houdt het aanstaande baasje op de hoogte van de laatste dag Curacao. Laatste maaltijd, laatste keer spelen, bench in orde maken enzovoort.
Behoudens dat het leuk is voor het baasje om er zo in betrokken te worden is het voor mij ook een manier om het goed af te sluiten.
Ik denk dat elke foster zo wel z'n rituelen kent. 
De honden kennen mijn rituelen zeer zeker. Op alle vlakken. Hoe mijn verdeling in het geven van het voer is, wanneer we naar bed gaan, wanneer ik boodschappen ga doen. Ze kunnen het allemaal van me aflezen en weten dan precies wat er van ze verwacht wordt.
En zo weten ze dus ook dat als ik deze rituelen uitvoer en weer een hondje op reis gaat. Tenminste, dat denk ik.



Jill ligt het zo eens te bekijken en zal zich misschien wel afvragen wie er zal gaan. De gelukkige in kwestie is er nou juist éen die er nog niet zo lang is en geen idee heeft. Misschien maar goed ook. Lola heeft de hele dag nog lekker gerend en gespeeld en zich nergens druk om gemaakt.
Alle andere hadden vandaag een fotoshoot. Ik zou ze toch graag allemaal een keer in een bench naar Nederland zien vertrekken. Of in ieder geval zeker degene die daarvoor geschikt zijn. Tot nu toe telkens weinig reacties als mijn honden een keer op Facebook voorbij kwamen.
Volwassen honden plaatsen is lastig. Het makkelijkst is het als mensen voor een hond komen en zelf zien hoe lief en leuk ze zijn. Ze doen niet onder bij een pup. 
Vandaag dus nieuwe foto's voor een nieuwe poging ze aan de man te brengen.


Lola heeft nooit op een professionele foto gestaan, die heeft zichzelf verkocht. Het was liefde op het eerste gezicht toen ik haar voorstelde.
De instagram foto waarbij ik haar optil en ze haar poten om mij heen sloeg was de doorslag. Deze lieve hond wilde ze graag adopteren. 
En dus bracht ik haar vanavond weg. Ze vond het heel spannend. Maar morgen wordt ze liefdevol opgevangen en krijgt ze een top huisje.
Nu de rest nog.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten