zaterdag 21 april 2018

Geen leven zonder oven

Vanmorgen vroeg was het gauw gedaan met het uitslapen en de vakantiestemming. Om 8.15 was er erg veel onrust in de straat.
Alle honden gingen te keer. Wat bleek, de Jehova's vonden het weer eens nodig onze straat te bezoeken. Om qua herrie nog erger te voorkomen hebben we de bel er maar uit getrokken.
Sorry hoor, maar daar kan ik echt zo boos om worden. Val mij alsjeblieft niet lastig met jouw geloof, ik kom toch ook niet aan jouw deur om te vertellen waarom ik niet geloof. Langs de deuren is zo van de vorige eeuw. Mocht je interesse hebben dan is tegenwoordig een mailtje zo gestuurd.
Ik was dan wel vroeg wakker, maar dat betekent nog niet dat ik ook meteen inzetbaar was. Dat heeft z'n tijd nodig. Ondertussen heeft Erik Youri naar zijn baantje gebracht. Daar gaat hij nog steeds elke week met plezier naartoe. Zoals het in de horeca gaat heeft hij het de ene keer knetterdruk en kan het de week erna weer ontzettend rustig zijn, maar juist die afwisseling bevalt hem prima.
Ik heb vandaag een keukendagje gehouden. Lief dinnetje Estherelle met gezin kwam eten en zij hebben thuis geen oven. Mijn taak dus om lekkere dingen te maken die zij niet kunnen eten omdat ze die zonder oven niet kunnen maken.
Ik ben begonnen met het toetje, dat was een appeltaart. 


Tijdens het maken van de taart was er even een flashback. Storm was altijd dol op slagroom. Hoezo denk ik nu ineens aan slagroom?
Door de mixer. Als we de mixer al pakte stond Storm naast ons. Die had dan graag een likje. De honden die we nu hebben hebben geen idee wat de mixer inhoudt en wat voor lekkers je ermee kunt maken. Storm wel, hij bedelde niet veel, maar wel als je stond te mixen. Het is alweer bijna twee jaar geleden dat we afscheid namen van Storm.
Hierna heb ik alle voorbereiden getroffen voor een rijk met groente gevulde lasagne. Iets wat wij met regelmaat eten.
Ik kan me geen leven zonder oven voorstellen. Wij gebruiken hem zo veel, soms wel dagelijks. 
De ovengerechten werden gewaardeerd, het was erg gezellig. 
Moe en voldaan is de dag weer geëindigd. 's Avonds als we naar bed gaan weet iedereen zijn plekje. Ik kan er echt van genieten als ik zie hoe de honden genieten. Zo'n contrast van bange schaapjes in de mundi naar volledig ontspannen hondjes in een mandje in de slaapkamer. Het heerlijke leven wat je elke hond gunt.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten