donderdag 26 april 2018

Extra hulp

Het was een lekkere dag vandaag. Niet te warm en met voldoende wind. Een prima dag om verder te gaan met het uitzoeken van spulletjes die we niet mee zullen nemen. 
Wat niet mee gaat kreeg, indien nodig, een poetsbeurt en kwam op de foto. Daarna naar het bureau achter in het huis waar het verzameld wordt tot een koper zich meldt. Hopelijk is dat snel, want het bureau staat best vol. Er komt meer uit de kasten en lades dan gedacht.
Youri had school tot 14.15 vandaag. Die was dus de hele ochtend en een deel van de middag niet aanwezig. Maar zijn thuiskomst was ook maar van korte duur. Hij bracht zijn fiets en tas thuis en ging daarna door met een vriend mee naar huis. Daar blijft hij ook slapen, dus heb ik zowaar ineens het rijk alleen. En niet alleen overdag, want dat heb ik wel vaker, maar nu ook 's avonds en 's nachts. Ach, het maakt voor mij niks uit, mijn dag blijft hetzelfde.
Het is nu niet zo doordat ik alleen thuis ben ik alles van me af gooi en het zwembad in duik. Nee hoor, we blijven doen wat er op het programma stond.
En in dit geval was dat dweilen. Dat doe ik niet alleen, daar krijg ik hulp bij.


Waar gaat dat water nou eigenlijk heen??



De andere viervoeters helpen nooit mee dweilen hoor. Die zorgen er juist alleen maar voor dat er gedweild moet worden. Heb je niks aan.
Morgen Koningsdag. Dat heeft wel iets weg van het feest als in Nederland, maar toch ook weer niet. Je kunt niet zomaar je kleedje neerleggen en verkopen. Alleen maar door een plek of een stand te huren. Niet leuk dus. Plus de prijzen zijn over het algemeen ook niet echt leuk.
Volgend jaar ga ik weer ouderwets de avond ervoor op koopjesjacht, nu al zin in. En koffie met een oranje tompouce. Lekker.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten