maandag 5 maart 2018

Rondje wandelen

Ojee, vliegen de dagen normaal al voorbij, nu lijken ze nog sneller te gaan. Nog maar even en dan vertrekt Maud weer terug naar Nederland.
De plicht roept, school wacht met smart op haar. Maar nadat zij vertrokken is zal het nog maar 18 dagen zijn voor Youri en ik weer naar Nederland gaan.
Youri gaat onder andere een dagje meedraaien op zijn nieuwe middelbare school wat Maud haar oude school is. En ik zal vast voorbereidingen gaan treffen voor onze terugkeer. Maar eerst nog even hier genieten van de tijd met Maud.
Maud is met een vriendin naar het strand geweest. Youri is zijn toetsweek begonnen en heeft vanmiddag voor de volgende twee toetsen geleerd en ik heb me bezig gehouden met het huishouden.
En ik heb ratje online gezet. Voor dat leuke hondje moet toch een baasje te vinden zijn. Ze is grappig, speels, lief, niet te groot enzovoort.
Ik had inderdaad al snel reacties onder de post van mensen die elkaar tagde en een pm voor een kennismaking. Nou super! Die zal wel pas donderdag plaatsvinden, maar wie weet is het meteen een match.
Maud had op haar bugetlist nog één keer wandelen met Luna en Tico staan. Natuurlijk kan dat straks in Nederland naar hartelust. Ik denk dat het zelfs de honden op den duur gaat vervelen, maar voor hier was het leuk om nog een keer de heuvel op te gaan.
Tico, Luna en Lexa waren de gelukkigen. Tico kan je er echt zo happy mee maken. Die kan je al dagen met z'n neus aanstoten van wanneer gaan we nou weer eens. Nou we gaan Tico.



Tico en Luna rennen los naar boven. En naar beneden en weer naar boven enzovoort. Lexa wil ik vooral laten wennen aan de riem.
Ze doet het eigenlijk keurig. Alleen wil ze nog wel eens van links naar rechts switchen, wat voor mij dan weer switchen van hand oplevert.
Als je daar achter loopt kan je daar hele leuke filmpjes en foto's van maken. He Maud?
Boven hebben we ook nog wat foto's gemaakt. Het uitzicht blijft fantastisch en nu het zo groen is helemaal.





In de schemering zijn we weer afgedaald. 
Toen ik terug kwam vertelde Erik dat mama hond Astra ook zo graag mee had gewild. Ze is natuurlijk al eens meegeweest en weet wat we gaan doen.
Ze heeft echt al die tijd bij de deur staan wachten en piepen. Ach gos, volgende keer mag ze met de andere mee als we weer gaan wandelen.
Voor nu hebben we met haar even een rondje door het wijk gedaan. Is ze toch uitgeweest. 
Bijna in elke tuin zitten honden en een rondje door de straten levert een hoop geblaf van al die honden op. Maar het deed haar niet zo veel. Het lopen was veel te leuk. Echt, ik blijf erbij dat ze dit kent en vaker heeft gedaan. Maar ja, zeker zullen we het nooit weten.
Na al die rondjes wandelen hadden we ons kopje koffie wel meer dan verdient.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten