donderdag 29 maart 2018

Beter laat dan nooit

In tegenstelling tot normaal kon ik het gisteravond niet meer opbrengen het blog te schrijven.
Ik had een lange dag achter de rug, waarvan een deel bestond uit het mij verplaatsen per auto. Ik heb gemerkt dat in het donker in de regen file rijden je behoorlijk kan uitputten.
Omdat gisteren een leuke en zinnige dag was waar ik graag goed over wilde schrijven, heb ik de keus gemaakt er vandaag over te schrijven. Zo weet ik zeker dat de zinsopbouw klopt en het niet geschreven is alsof ik twee flessen whiskey achter de kiezen heb.
Uiteindelijk plak ik toch gisteren en vandaag in één blog, omdat mijn dagen hier stukken minder interessant zijn dan op Curacao.
Ik denk dat ik niet voldoende stof zou hebben om na de ochtend ook nog een blog te schrijven over de rest van de dag.
Gisteren begon de dag vroeg. Ik had om 9.00 uur een afspraak in Lelystad staan om Mickey op te halen. Het baasje van Mickey vond het geen enkel probleem om hem een dagje aan mij uit te lenen. Voor dit doel deed ze dat graag. Mickey was heel blij om mij weer te zien. Zijn kont schudde alle kanten uit toen hij mij weer zag. Samen hadden we het goed koud zo 's morgens buiten. Snel maar weer in de warme auto en op weg naar Den Haag.
In Den Haag had ik een afspraak staan bij de Bavinckschool. De basisschool waar mijn zusje werkt en waar dit jaar gekozen is om Rescue Paws als zendingsproject te ondersteunen. Elke maandagochtend begint de dag met een stukje over mijn week dat ik ze gestuurd heb. Zo hebben ze een idee waar het geld wat ze sparen naar toe gaat. Hierdoor waren ze ook al op de hoogte van mijn komst en wisten ze ook dat ik Mickey zou meenemen.
Mickey kenden ze uit mijn stukjes, ik heb hem natuurlijk zelf gefosterd.
Ik heb de lezing in drie delen gedaan. De eerste was voor de kleintjes, de kleuters van groep 1 en 2, daarna voor groep 3,4,5 en ik eindigde met de groepen 6,7 en 8.
Mijn powerpoint was voor alle groepen hetzelfde, maar de uitleg paste ik aan naar de leeftijd van de kinderen. 


Het was erg leuk om te merken hoe het onder de kinderen leefde. Zeker de oudste groepen hadden goede passende vragen bedacht. 


Het geld wat tot nu toe verzameld was werd mij overhandigd. Plus wat de kinderen vandaag als verrassing werd meegenomen. Er waren er heel wat die iets lekkers voor de honden op Curacao bij zich hadden.


Na een ochtend voorlichting ben ik samen met Mickey op bezoek gegaan bij mijn andere zus. Die is afgelopen kerst verhuisd. Alleen had ik het huis nog niet kunnen bewonderen. Nu dus eindelijk wel.
Rond de spits was het tijd om naar huis te gaan. Niet de meest handige tijd om te vertrekken, zeker niet als het ook nog eens regent. Helaas stonden er veel files. Ik had om 19.00 uur een afspraak met Maud bij de bloedbank. Ze zou voor de eerste keer bloed geven en daar moest iemand bij aanwezig zijn.
Ik heb het net gered. Dit maakte wel dat ik Mickey nog niet naar huis kon brengen. Die is dus maar mee gegaan bloed doneren.


Om 19.45 was Maud klaar. Ze moest nog wel even bijkomen en verplicht een drankje doen. Om 20.15 konden we dan eindelijk Mickey naar huis brengen. Daar werd met smart op hem gewacht. Ondertussen was het 21.30 toen we eindelijk thuis kwamen. Ik was behoorlijk gaar en was wel toe aan een stukje ontspanning. Dat is een blog schrijven niet, dus dat heb ik maar even gelaten voor wat het was.
Vandaag alsnog dan een verslag van de dag. Beter laat dan nooit toch.
Ondertussen krijg ik ook berichtjes vanuit Curacao. Erik houdt mij goed op de hoogte over hoe het met de honden gaat. De twee extra bullenbaaiers doen het prima. De rest van de roedel doet wat moeilijk en blijft wat blafferig naar de nieuwelingen. Gelukkig trekken de nieuwe zich er niet zo heel veel van aan. Die hebben elkaar, dat is meer dan genoeg.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten