vrijdag 23 februari 2018

Nutteloze banen

Soms stel je dingen uit omdat je er gewoon geen zin in hebt. Maar ja, uiteindelijk moet het wel gebeuren.
Dat had ik nou met de rekening van Aqualectra, het bedrijf dat ons voorziet van water en electriciteit.
Ik had in januari erg laat de maandafrekening van december gekregen. Dit kwam doordat ze een nieuw systeem hadden wat een soort van ingewerkt moest worden ofzo. Hierdoor werd mijn betaling van december te laat verwerkt om meegenomen te kunnen worden op de bon van januari.
Het bedrag wat er op stond dat ik moest betalen klopte dus niet. Ik zou december van januari kunnen aftrekken en wat overblijft betalen, maar ik dacht laat ik dit nou netjes regelen en even precies het juiste bedrag opvragen. Maar dat betekent dus naar het kantoor van Aqualectra en wachten.
Ze weten de banen bij Aqualectra wel te creëren. Als je binnen komt staat er een soort gastvrouw die je vraagt wat je komt doen om je vervolgens te begeleiden naar een tafel waar een meneer van de beveiliging zit die je een nummertje geeft. En niet te vergeten, dit ook nog in een schrift noteert.
Zeer belangrijk, vergis je niet. Ben je namelijk aan de beurt geweest, dan wordt je nummer doorgestreept. Voor het geval niemand meer weet welk nummer ook weer aan de beurt was.
Ze hebben een aantal loketten, twee voor info en één voor betalen. Ik werd geholpen aan de balie info. Daar kreeg ik te horen welk bedrag ik ze verschuldigd was. Nou zou het zo handig zijn geweest dat nu ik hier toch was meteen de rekening ook kon betalen. Vergeet het maar. Betalen kan alleen bij het loket betalen en die dame had nou net lunchpauze. Ja, ik mocht er wel op wachten. Tsss ben je gek ofzo. Ik betaal wel ergens anders.
Na mijn eigen lunchpauze was het de beurt om op de knieën keukenkastjes te poetsen. Zowel van binnen als van buiten. Nou is van buiten met dit bagger weer wel wat zinloos, maar ik creëer ook graag nutteloze banen, net als bij Aqualectra. 
De gastheer vroeg mij door het raam eerst wat het plan was.



Eenmaal bezig was daar de controleur. Hij keek in zijn schrift en vond dat dit kastje wel een andere keer kon.



Ahh top, die medewerkers bij mij begrijpen de klant. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten