zaterdag 10 februari 2018

Leuker dan schoonmaken

Toen we vanmorgen wakker werden heb ik eigenlijk niet eens alle berichten eerst gecheckt. Dat is natuurlijk wel hoe ik de dag normaal begin.
Nee, we zijn gestart met de judo grand prix in Parijs. Ook al judo ik zelf al een tijd niet meer en heb ik m'n laatste judoles een week voor vertrek uit Nederland gegeven, het blijft toch mijn interesse houden. 
Als het even kan volg ik de Nederlandse ploeg tijdens hun wedstrijden. De ene keer is dat lastiger dan de andere keer, het is maar net waar de wedstrijd gehouden wordt. Nu dus in Parijs en dat komt qua tijd redelijk uit. Ik mis de meeste voorrondes, maar net bij de laatste paar en dan vanaf de kwart finales pak ik hem op. 



Helaas voor de twee Nederlandse dames die vandaag meededen werd het geen succesvol toernooi. Misschien gaat het morgen beter met degene die dan moeten judoën. We zullen zien, morgen ben ik weer van de partij. Online dan wel, over een tijdje ook weer in het echt.
Dat ik mijn ochtend en begin middag achter een beeldscherm door bracht kon makkelijk. Ik kon verder toch weinig doen.
Het regende en was goed nat. Dan houden veel dagelijkse bezigheden al op. Geen was, geen vegen en geen dweilen. Is toch zinloos.
Dan besteed ik mijn tijd liever aan iets wat wel leuk is, want ik kan nou niet echt zeggen dat schoonmaken leuker is dan judo kijken.
Dat het zo nat was vonden de honden ook maar saai. Ze hingen maar wat in stoelen of lagen te chillen in hun mand.




Er zijn natuurlijk ook van die die-hards die op het allerlaatste droge plekje in de tuin wachten tot de bui voorbij is.



Regen of geen regen, het hele eiland bereid zich voor op de grote carnavalsoptocht van morgen. Dat houdt in dat echt het halve eiland onbereikbaar is en plat ligt.
Nou staat er voor morgen een vlucht gepland en woont de foster midden in het gebied waar de optocht voorbij komt. Die heeft dus niet zo veel keus, kijken of niet kijken, maar weg kan ze niet. Ook dus niet om haar fosterhond naar Hato te brengen.
Tja, ik woon vijf minuten van Hato vandaag en zit voldoende ver weg om geen last van de optocht te hebben. Nu logeert Marley dus een nachtje bij mij en breng ik hem morgen weg.
Marley vindt het allemaal prima. Het is net de broer van Jenna van FC bullenbaai. Het is dat Marley een tuigje om heeft, want als je snel kijkt zie je geen verschil.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten