woensdag 7 februari 2018

Even lekker

Het is lange tijd geleden dat ik met mijn twee eigen honden op pad ben geweest.
Het was de afgelopen keren altijd in combinatie met een hond die gereed gemaakt moest worden voor Nederland of met Desi.
Desi kon natuurlijk niet aan de lijn, dus deed ik vaak het tripje naar de watertoren en dan alle paden rondom die plek. Daar kon ze dan los naartoe en ik liep met de andere aan de riem erachteraan.
Ook leuk hoor, maar op een gegeven moment heb je het daar wel gezien en wil je ook wel eens wat anders.
Vandaag had ik daar dus zin in. Ik zou eigenlijk ratje 2 mee moeten nemen, maar dat komt de volgende keer. Het is ook makkelijker als Erik er is, dan kunnen we meerdere honden meenemen. Hij is er nu niet, dus kon dat ook niet. En ik had eigenlijk ook gewoon zin om even met Tico en Luna weg te gaan. Verdienen ze ook wel eens. Eerst met de auto en daarna ergens wandelen.
Ik kan Luna geen groter plezier doen dan een ritje met de auto.
Ze was al eerder op de dag met me meegeweest om Youri op te halen.


Eind van de middag mocht ze dus weer mee in de auto. Saampjes met Tico achterin. Op de achterbank. Verder achterin heeft geen zin. Nog voor ik achter het stuur zit, zit madame al op de achterbank. Wil ik dat voorkomen, dan zou ik een rekje moeten plaatsen. Ach, ik was er op voorbereid en had een oud dekbedovertrek over m'n bank gelegd. Ik ben naar Blue Bay gereden en heb helemaal achterin naast het hotel mijn auto geparkeerd.
Dan links van het strand kan je heerlijk wandelen. Deels langs de kust of over het pad.
Ik zag met het uitstappen al een hele dreigende lucht hangen. Gelukkig begon het te regenen toen we nog konden schuilen. 



Ze waren we wat ongeduldig, maar dit was echt even te veel regen om gewoon door te lopen.
Maar na de bui mochten ze eindelijk. Heerlijk vonden ze het. Lekker rennen. Vooral Luna, die rent ver weg en weer terug. Tico kijkt altijd goed waar de baas is. Dat is zo'n trouwe hond.



We hebben een lekker stuk gedaan tot het begon te schemeren.



Ik moet zeggen, het beviel me heel goed. Het was heel fijn om met maar twee honden op stap te zijn. Het was alleen goed te doen, ik kon eens ergens anders heen,  had geen zorgen om een Desi die de weg op zou kunnen schieten en weet van deze twee ook dat ze luisteren en goed aan de riem lopen.
Het blijft toch echt een streven om met maar twee honden terug naar Nederland te gaan. Hoewel ik ze het allemaal gun om met me mee te gaan, heb ik vanmiddag mogen ervaren dat twee toch wel erg makkelijk en fijn is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten