woensdag 20 december 2017

Ze gingen niet

Ken je dat verhaal over Ezra en Eva die op reis gingen? Die gingen niet.
De hele dag er zo op afgestemd dat ik om 15.45 op het vliegveld kon zijn, vloog het toestel vandaag niet terug naar Nederland.
Ik werd vanmorgen al door het baasje geappt. In Nederland was het blijkbaar al bekend. Ze zag bij het intikken van het vluchtnummer dat er stond dat hij pas de 22ste aan zou komen en morgen is het toch echt de 21ste. Vreemd. Het toestel was vanmorgen wel uit Amsterdam deze kant uit vertrokken.
Omdat ze weer aan het klooien zijn met het inzetten van een ander toestel dan de dreamliner dachten we nog dat de vlucht dan misschien een ander nummer vluchtnummer had gekregen.
Daar vanuit gaande zijn we de dag gewoon verder gegaan.
Ik ben onder andere op huisbezoek geweest bij een oudere dame die een hond van ons wil adopteren. Ik had haar vorige week aan de telefoon. Ze was heel verbolgen over het feit dat ze niet vertrouwd werd een goede hondeneigenaar te zijn. Ik heb haar geprobeerd uit te leggen waarom we langs komen en dat dit helaas nodig is. Ze ging er over nadenken zei ze. Twee uur later belde ze terug. Ze had inmiddels ook het asiel gesproken en die hadden haar ook verteld dat alle stichtingen dit deden en dat dit juist goed was. Oke dan, dan mocht ik komen. En dat heb ik dus vandaag gedaan. De oudere dame heeft al een hond van 8 en hoopt met het plaatsen van een tweede hond dat de oudere hond weer een beetje opleeft. Hij is z'n maatje kwijt en is zinsdien erg eenzaam. De tuin was keurig afgesloten, de hond liep lekker los in de tuin en had meer dan genoeg plekken om te schuilen. Ik kon niet anders dan bevestigen dat ze het inderdaad goed voor had. Maar inmiddels begreep ze ook wel dat we voorzichtig zijn met plaatsen. 
Ik ben vandaag ook nog naar die mevrouw met haar 16 pups geweest. Het zijn er geen 16 meer maar 14. Nog een hele boel natuurlijk. Ik heb ze allemaal ontwormt. Om dat goed te kunnen doen moest ik weten hoeveel ze wogen. 


1,3 kilo schoon aan de haak. We hebben ze meteen allemaal behandeld tegen vlooien en ook de twee mama's hebben ontworming gehad.
Inmiddels was het tijd voor Hato. Ik heb een bench in orde gemaakt en ben die kant uit gegaan.
Het was er heel druk. Het gekke was dat er op de plek waar normaal tui zijn balies heeft nu een andere maatschappij aan het inchecken was. Dat had al een belletje moeten doen rinkelen.
Tui had tussen alle andere maatschappijen in één balie open. Dat is raar! En als snel bleek waarom.
Er werd niet ingecheckt. De vlucht ging vandaag niet terug naar Nederland. De crew op het aankomende toestel mocht niet meteen terug vliegen en er was geen andere crew op het eiland. Alle passagiers werden naar een hotel gebracht. Nou daar stonden we dan met de twee honden. Het baasje in Nederland had dus toch gelijk en wist dit al eerder dan wij, gek toch!


Eva en Ezra snapten er ook niks van. We hebben inmiddels gehoord dat ze nu morgen om dezelfde tijd vliegen. Dat wordt voor mij morgen twee keer Hato. Er stond al een vlucht gepland met drie pups, de avondvlucht. En nu deze er dan ook weer bij. Ach ja, Tui heeft natuurlijk geen idee dat niet iedereen die er staat vakantiegangers is en misschien wel een andere agenda heeft. Maar ja, we passen er wel weer een mouw aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten