zaterdag 1 april 2017

Schijtklus

Jeeh, eindelijk weer weekend. En dit keer met z'n viertjes.
Erik is gisteravond weer terug gekomen van een week werken op een ander eiland. De gehele maand maart was hij maar één week thuis.
We waren vanmorgen niet van plan vroeg op te staan en hierdoor ook niet voorbereid op de komst van Selikor.
Selikor is het bedrijf dat ons afval ophaalt en zich ook bezig houdt met de riolering en beerputten. 
Bij ons was de riolering verstopt. Onder éen van de putdeksels waarbij je bij de buizen kunt komen sijpelde vocht. Dat is niet best, dus vorige week gebeld voor een afspraak.
Ze vertelde aan de lijn dat ze het erg druk hadden en dat ze daardoor niet kon zeggen wanneer ze zouden komen. Maar als het zo ver is zouden ze bellen. Ik slaap altijd weg licht. Met andere woorden, ik hoor alles, teveel eigenlijk. Hondengeblaf, toeterende auto's. Nog een keer een toeterende auto!
He, dit lijkt wel eens bij mij voor de deur te zijn. Erik greep wat kleding van de stoel en is gaan kijken.
Ja hoor, Selikor voor de deur. En geen gemiste oproep, want die had ik ook wel gehoord.
Die hele vrachtauto werd naar binnen gereden om achter in de tuin de boel leeg te zuigen.



Wat een schijtklus! Na een kwartiertje was het voor elkaar en zijn ze weer vertrokken.
De deksel ligt niet helemaal goed op de put. Daar komt ergens deze week een keer een ander mannetje voor. Die legt hem dan goed en zorgt dat hij weer met cement gedicht wordt.
2,5 jaar geleden heb ik dit gedoe ook gehad maar dan bij een andere put, die man moet nu nog komen! Gelukkig heb ik nog een bus purschuim staan. Als hij deze week niet komt regel ik het zelf wel. 
Het is niet bepaald aangenaam om langer dan een week tegen poeplucht aan te lopen.
Dat is trouwens ook een schijtbaan zeg om overal deksels recht te leggen en af te dichten.  
Respect voor deze mannen. Ze hanteren in ieder geval niet de werktijden van de ambtenaren bij de belastingdienst. 
Voor de honden was het een dag zoals vele andere. Lekker chillen, beetje spelen met elkaar, af en toe een speeltje van de kat pikken en daar hard mee weg rennen en blaffen naar de buurhonden.
Je kunt je voorstellen dat je daar moe van wordt. Hoe lekker is het dan om met je beste vriendje samen te slapen. Dan ben je toch even heerlijk zen.





1 opmerking:

  1. Wat heerlijk, maar weet niet hoe het zit het riool e.d. op Curacao. Moet nog steeds wel hartelijk lachen om de titel! Hopen dat ze niet meer vaker hoeven terug te komen. Stank voor dank schoot ook zo in ene bij mij naar binnen :P.

    BeantwoordenVerwijderen