zondag 9 april 2017

Bijzonder stoplicht

We hebben geprobeerd vandaag er een niet al te drukke dag van te maken.
De aankomende dagen tot aan de vakantie zijn vol genoeg. En om nou helemaal uitgeblust de vakantie te starten lijkt me ook geen goed plan.
We hadden wel visite gepland staan voor vanmiddag. Weer een nieuwe collega die hier straks komt werken. Zijn vrouw wil 'iets' voor de honden gaan betekenen. Ik zeg fosteren haha. We hebben altijd handjes te kort. 
Voordat de visite er was hebben we nog wat boodschappen gedaan. Ik wilde al heel lang een bepaald stoplicht laten zien. Een hele bijzondere naar mijn idee, ik kan me namelijk niet heugen hem ergens anders ook gezien te hebben. Nou heb ik ook nog niet de hele wereld mogen bewonderen, maar volgens mij waar ik geweest ben hadden ze hem niet. Of ik was kippig, dat gaan jullie mij dan nu vertellen.
Het gaat om dit stoplicht. En dan de linker natuurlijk.


Op heel veel kruispunten op Curacao mag je niet keren. Ook niet linksaf slaan ben ik een paar jaar geleden achter gekomen. Toen ik dat namelijk wel deed had ik meteen oom agent in mijn nek.
Volgens hem was verboden te keren hetzelfde als verboden links af te slaan, voor mij zijn dat toch echt twee verschillende zaken. Ik kreeg uiteindelijk ook geen bekeuring.
Bij dit kruispunt hebben ze het wel weer erg overdreven. Beide lichten gaan tegelijk op groen en ook weer op rood. Maar ja, je weet wel dat je hier mag keren. En natuurlijk ook omdat er geen bordje verboden te keren hangt.
Iemand wel eens ergens anders dit stoplicht gezien?
Vanmiddag hebben de honden zich weer keurig gedragen. Desi vindt visite wel moeilijk. Ze wil wel in de buurt komen en toch ook weer niet. Nou snel een likje aan je been dan als je weg gaat.
Buiten bleek dat de visite een lekke band had. Die heb je niet alleen sneller bij fietsen, maar ook bij auto's. Ik moet afkloppen dat ik er pas éen heb gehad, dat was ook meteen de eerste in mijn leven.
In Nederland had ik nog nooit een lekke band gereden.
Toen alles rondom het verwisselen van de band geregeld was bleken de honden de restjes van de tafel gesnaaid te hebben. Er stonden onder andere borrelnootjes op en die zijn echt niet goed voor honden.
Maar wie heeft ze opgegeten? Ze keken allemaal onschuldig en waren zich van geen kwaad bewust. Wat nu! Uiteindelijk hebben we besloten het af te wachten. Bij zes honden de maag leeg pompen lijkt me wat overdreven. Mocht er één ziek worden dan zien we vanzelf wie er schuldig was.
Tot nu toe rennen ze allemaal nog vrolijk rond. Dan zal het allemaal wel met een sisser aflopen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten