vrijdag 7 april 2017

Controle afspraak

Één van de dingen die hier met regelmaat voorkomt is het rijden van een lekke band.
Ook al hebben beide kinderen een mountainbike met lekker dik profiel op de banden, toch gaat het wel eens mis. De oorzaak is vaak de stekels van planten en dan natuurlijk vooral de cactus die hier in grote aantallen aanwezig is. Als Youri mazzel heeft ben ik thuis en kan ik hem ophalen anders wordt het toch lopen met de fiets aan de hand.



Zelf de band plakken doe ik hier niet. In Nederland wel hoor, daar draai ik mijn hand niet voor om.
Maar hier heb ik al twee keer een nieuw plaksetje gehaald en bij beide keren was het al uitgedroogd bij het volgende gebruik. Ik blijf geen setjes kopen en laat hem nu dus plakken. Ze vullen de band dan meteen met een soort gelei. De gelei zorgt ervoor dat niet elke stekels meteen een gaatje veroorzaakt. Nou ja, in dit geval heeft de gelei zijn werk niet echt gedaan en was de band zo plat dat hij zelfs van het frame gelopen was.
Gisteren ging ik naar mijn vertrouwde bandenplakwinkeltje, maar die was weg. De hele zaak was leeg en helaas ook geen briefje waar ze nu te vinden waren. Mmm, even nadenken waar ik dan heen kan.
Uiteindelijk heb ik hem bij een andere fietsenwinkel aan de andere kant van het eiland gebracht.
Zo veel fietsenzaken hebben we hier niet. Er wordt hier heel weinig tot niet gefietst. Het fietsen dat er gedaan wordt is op de racefiets of mountainbike voor een off the road trip, maar vrijwel niemand gaat hier op de fiets naar het werk. Oja, de jeugd heeft hier nog wel van die crossfietsen waar ze op fietsen, maar dat was het echt wel. 
Vandaag had ik de controle afspraak voor Goofy.
Hij doet het eigenlijk best goed. Hij zit niet meer aan de ketting. Hij is zelf namelijk niet zo veel meer in beweging. Het klinkt tegenstrijdig natuurlijk als ik net op schrijf dat het goed gaat.
Maar de prednison heeft als bijwerking dat hij vocht vast houdt. Hierdoor heeft hij een behoorlijk opgezwollen buik en nodigt dit hem niet echt uit om te rennen. Deze bijwerking maakt dat hij lekker bij mij in de buurt blijft. Dat is beter voor z'n pootjes. En die deden hem dus echt veel minder pijn. De dierenarts kon er nu alles mee doen zonder dat hij liet merken dat het hem zeer deed. 
Dat was een heel ander beeld dan de vorige keer. We gaan de prednison geleidelijk wat afbouwen.
Hierdoor zal het vocht dat hij vast houdt vanzelf verdwijnen. Over drie weken laten we weer een controlefoto maken.
Toen we weer thuis waren heb ik ze allemaal maar eens lekker verwend met een bot. Goofy had dat wel weer verdiend na zijn uitstapje.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten