zondag 16 april 2017

Vergapen

De tweede dag in San Fransisco hebben we gebruikt om Fishermans Wharf te bezoeken.
Een echte toeristische hotspot waar Pier 39 toch wel de leukste plek is.
Behoudens dat er heel veel leuke shopjes zitten, liggen er op houten vlonders wel meer dan 100 Californische Zeeleeuwen. 


Op deze foto een kleine impressie, want het zijn er minstens drie keer zo veel dan wat je hier ziet.
Ze liggen er lekker te zonnebaden en worden door niks of niemand lastig gevallen. Ze zouden zo kunnen vertrekken als ze dat willen, maar blijkbaar vinden ze het wel prima hier en nemen ze al die gapende toeristen erbij maar voor lief.
Ik heb me ook staan vergapen in menig winkel. Wat dacht je van een crêpe store die crêpes met nutella en banaan maakt, of met aardbeien en slagroom. Calorie bommetje op en top, maar daar maakt echt niemand zich hier druk om. Ze verkopen eigenlijk bij elk winkeltje wel iets waarvan je beter niet te veel kunt nemen. 


In dit winkeltje wordt je ook heel hebberig. Ze verkopen er zelfs Nederlandse producten. Het enige echte Hollandse hopje. 


We hebben ons keurig ingehouden. Alleen in de chocolade winkel hield ik het niet meer. De verleidingen werden te groot en overwonnen. Ik moet helaas bekennen dat ik met een groot stuk chocola met walnoten en een zakje musketkransjes de deur ben uitgegaan. 
Op onze terugweg naar het hotel hadden we een taxi genomen. In de taxi was een soort van schermpje waarop reclames werden afgedraaid. En hoe leuk is het om te zien dat asieldieren in deze reclames werden gepromoot.



Ik was verbaasd en ontroert tegelijk. Al is er maar één hond die door zo'n reclame een huisje krijgt, dan is het project al een succes. 
's Avonds waren we nog even op pad om ergens wat te eten. Had ik me vanmiddag verlekkert en staan vergapen aan snoepjes en chocolade, nu was het de beurt aan Youri om zich te vergapen.
We kwamen onverwachts namelijk een computerzaak tegen. DE zaak waar de keyboards te koop zijn. Jullie weten het vast nog wel. Youri wilde een keyboard voor z'n computer en ik dacht een keyboard voor muziek. Hier verkochten ze de beruchte keyboards met lichtjes zoals de wens van Youri was.


Hij had er lange tijd voor gespaard en had ook lange tijd de intensie om hem aan te schaffen, maar hij heeft zich bedacht. Hij vond het keyboard mooi, maar te duur. De spaarcentjes bleven waren ze zaten, in de spaarpot. Ik heb mij vandaag nog voor één laatste keer vergaapt. Aan Youri deze keer, die een verstandige weloverwogen keuze maakte. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten