woensdag 5 april 2017

Personeelstekort

Net als mijn voormalig ritjes naar UTS begint het belastingkantoor bijna dezelfde status te krijgen.
De status van duurt lang, vervelend en werkt niet.
Vandaag was ik er voor de vierde keer in een week. Er was mij maandag verteld dat ik woensdag mijn cribnummer op kon halen. Vandaag is het toch echt woensdag, maar geen cribnummer.
Vanwege gebrek aan personeel kan ik morgenmiddag terug komen.
Zie ik eruit alsof ik niks te doen heb? En denken ze misschien dat mijn auto zo'n flinstonemobiel is die je zelf op eigen kracht laat rijden?

Benzine kosten? Nooit van gehoord. Afijn, ik hoop toch echt dat ik morgen dat verrekte nummer heb. Dan kan dat eindelijk naar de douane en kunnen we onze spullen in ontvangst nemen. We hebben onze benches hard nodig. Volgende week vertrekken er weer twee pups naar Nederland en ook een hond die via een andere stichting is geadopteerd gaat in een bench van ons naar Nederland.
Op naar ergenis twee, de bank. Onze stichting heeft een eigen rekeningnummer. Dat stond nog op  naam van de oude voorzitter en dat moest gewijzigd worden. Plus dat we een aantal pasjes wilde om te kunnen pinnen. Hoe moeilijk kan het zijn denk je. Een ieder die er wat mee van doen had was erbij. Met z'n drieën stonden we dus aan de balie. Alles was bij de kamer van koophandel al omgezet, wat kon er nog mis gaan zou je denken. Het is dat we ons dit keer echt niet zouden laten wegsturen, want anders..... Van alle papieren misten ze nog de notulen waarin stond dat we akkoord gingen met de wijzigingen in het bestuur. Eh, het is toch al omgezet bij de kvk. Nee voor de bank moest dat in een notulen van de laatste vergadering. Nou die notulen hebben we daar ter plekke geschreven, werkelijk waar. Op een A4tje hebben we de wijzigingen genoteerd, datum erbij, handtekening eronder en voila zie hier de notulen.
Het is natuurlijk te zot voor worden, maar nu werden we wel geholpen. Ik dacht dat Nederland ten onder ging aan zotte regels, maar hier kunnen ze er ook wat van. Oja, wat dacht je van de laatste handeling. We moesten ieder wat tekenen. Nou ja wat tekenen, ik geloof dat ik wel zes keer ergens getekend heb. Op één formulier stonden twee kolommen en moest ik ook onder elke kolom tekenen.
Twee handtekeningen naast elkaar dus. Soms dacht ik echt, wanneer komen ze me vertellen dat dit opnames waren voor Bananasplit. Een ruim uur, tien vellen en zes handtekeningen later verlieten we de bank. Het ziet er naar uit dat we over 1,5 week nieuwe pasjes hebben. Zou het? Of hebben ze daar ook personeelstekort? We zullen het zien.
Maud heeft vandaag een leuk soort afsluiting gehad. Vandaag had ze haar allerlaatste les op de middelbare school. Hoe bijzonder is dat. Vanaf morgen is het toetsweek, dan vakantie en daarna starten de examens. Meteen in de eerste termijn doet zij haar vakken en is het wachten tot juli. Dan pas zullen de mondelinge afgenomen worden. In die tussentijd zijn er voor haar geen lesuren meer.
Aan alles komt een eind. Voor mij nu de eerste die straks de middelbare school verlaat en gaat studeren. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten