dinsdag 28 februari 2017

Gewoon even

Het is alweer even geleden toen ik schreef over het ellenlange wachten bij kranshi voor het maken van een nieuwe id kaart. 
Vandaag was het mijn beurt om een nieuwe kaart te laten maken. Ik heb nadat ik de vorige keer er de brui aan gegeven had meteen een nieuwe afspraak gemaakt. Deze kon niet meer voor mijn vakantie ingepland worden.
Ik heb toen nog wel expliciet gevraagd of dit problemen zou kunnen geven bij mijn reis naar de Bahama's. Nee zei die mevrouw toen, want u heeft toch een stempel van de immigratiedienst in uw paspoort? Ja die heb ik, maar bij de imigratiedienst op Hato sporen ze niet. Daar zijn ze zo ontzettend onbeschoft en onvriendelijk, daar wil je echt geen problemen. Die problemen heb ik gelukkig niet gehad. Ze hebben ons bij vertrek en aankomst niet eens naar onze sedula (id kaart ) gevraagd. Scheelde weer een hoop uitleggen.
Vandaag was het dus mijn beurt. En wat denk je? Niemand voor me, kon zo doorlopen. Binnen vijf minuten was ik klaar, maar helaas nog niet buiten. Erik had mij namelijk gevraagd of ik een uittreksel van het bevolkingsregister voor hem kon ophalen. Dit kan zonder afspraak. Ik kreeg van de mevrouw een nummertje en ging de ruimte in waar alles rondom paspoorten, uittreksels enzovoort geregeld wordt. Mmm hier waren duidelijk wel wat mensen voor me. Mijn nummertje vertelde mij dat ik 23 klanten voor me had. Het leek de dag van de sedula wel. Ik heb het een half uur volgehouden. Toen waren we drie klanten verder en was ik er weer klaar mee. Dit is gewoon niet aan mij besteed.
Nu was het vandaag misschien ook niet zo'n handige dag voor uittreksels. Kinderen die vakantie hebben, carnaval met extra vrije dagen. Blijkbaar pakt iedereen dit moment om naar kranshi te gaan.
Erik gaat het nu van de week zelf even ophalen. Ben benieuwd hoe lang dit 'even' voor hem gaat duren.
Eind van de middag had ik voor Goofy een afspraak bij de dierenarts. Daar rij ik normaal ook altijd even heen, maar vandaag niet. De dierenarts heeft z'n praktijk in de buurt van de tennisbaan. Die tennisbaan konden we gisteren slecht bereiken, dit gelde natuurlijk vandaag voor de dierenarts ook.
Vanavond loopt de grote optocht van zondag nog een keer maar dan in het donker met lichtjes.
Zie het als de grote optochten in Nederland die er van het weekend waren. Zo'n grote optocht doen ze hier gewoon nog een keer. Zelfde route, maar dan verlicht. En weer werd hiervoor de weg al vroeg afgesloten. Alleen nu was ik er op bedacht dat dit al zo vroeg zou gebeuren.
Bij de dierenarts hebben we de casus van Goofy goed doorsproken. Hij heeft andere medicatie gekregen waarop hij het hopelijk beter gaat doen.
Hij krijgt in ieder geval alle liefde en zorg die hij verdient. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten