dinsdag 14 februari 2017

Gratis

Het blijft een beetje vreemd wat er met het pupje aan de hand is.
Hij is wel vrolijk en scharrelt lekker met de rest mee, maar hij eet vrijwel niet.
Ik ben in de afgelopen dagen niet gewisseld van voer en vrijdag toen hij kwam at hij wel.
Het kan natuurlijk zijn dat hij vrijdag nog zo'n honger had dat hij gewoon nog alles at wat hij tegenkwam en er nu achter is gekomen dat brokken niet zo zijn ding zijn. Vanmiddag gaf ik een snoepstaafje, daar had hij ook niks mee. Moeilijk, hij oogt in z'n doen en laten niet ziek, maar dat hij zo weinig eet vind ik ook niet oke. Morgen ga ik toch even in overleg met de dierenarts.
Eigenlijk zou hij ook naar onze nieuwe fosters gaan, maar dat doe ik nu liever niet. Ik hou graag zelf even in de gaten hoe het met zijn eetlust gaat. En daarbij is hij nu toch al weer vijf dagen hier en dikke maatjes met Abby. Die hebben echt steun aan elkaar, zo lief om te zien, die haal ik nu niet uit elkaar.
Pup blijft dus lekker hier en heeft ook een naam nodig. Wie? Oja, pup is een reutje.
Voor de hond en de katten uit het wijk van Jimmy heb ik een afspraak gemaakt bij Stichting Dierenhulp. Normaal als we honden laten helpen die onder Rescue Paws vallen doen we dat bij onze dierenarts. Die kosten worden betaald van de donaties en de adopties die via Rescue Paws binnen komen. In dit geval heeft de hulp aan de hond en de katten niets te maken met Rescue Paws.
De honden in de straat vallen niet onder Rescue Paws, maar hebben een eigenaar. 
In die gevallen kan ik namens de eigenaar een afspraak maken bij dierenhulp. St dierenhulp is er speciaal voor de mensen met de krappe portomonnee. Als je de sterilisatie of castratie echt niet kunt betalen is het gratis. Vaak is het ook zo dat mensen het vies vinden om een hond mee te nemen in de auto. Het zal er wel op uitdraaien dat ik straks vier katten en een hond vervoer. Ik ben niet zo snel ergens vies van. 1 maart gaan de eerste onder het mes.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten