vrijdag 17 februari 2017

Laatste regelzaken

Ik zou vandaag natuurlijk gewoon rustig aan kunnen doen, beetje genieten van het idee dat ik bijna vertrek en vooral in de relaxstand. Had gekund, maar dat ligt nou eenmaal niet zo in mijn aard. 
Ik had wel al de koffer ingepakt, eigenlijk is dat vrij uniek voor mijn doen. Bij mij is het vrij normaal om dat de avond voor vertrek nog even te doen.
In dit geval gaat er toch niet zo heel veel meer mee dan wat korte broeken, shirtjes en bikini's. Dat kon wel vast opzij gelegd worden.
Uiteindelijk was het wel fijn dat alles al geregeld was, want natuurlijk heb ik niet rustig aan gedaan.
Vanmorgen kreeg ik een appje dat er op hetzelfde stukje waar ik eerder het nest met vijf pups heb opgehaald weer pups gedumpd waren. Dit keer waren het twee pups die er in een doos waren neergezet. Je snapt het toch echt niet! Ze waren achtergelaten in een verlaten bouwwerk langs het water. Gelukkig hadden ze de doos omver gekregen waardoor ze wat rondliepen en gezien werden. 
Je moet er toch niet aan denken dat ze daar in die doos omgekomen waren, vreselijk.
De vraag op de app was natuurlijk of ik kon helpen en misschien een plekje had voor deze twee.
Zelf had ik dat niet, maar ik dacht wel meteen aan de nieuwe fosters die eigenlijk onze pup zouden opvangen. Ik heb ze een appje gestuurd of ze het zagen zitten om deze twee in huis te nemen.
En jawel, ik kreeg een ja, maar wel pas vanaf morgen.
Het tweede regelpunt werd dan nu het regelen van een overnachting. Dat ging gelukkig vrij snel. Ze konden terecht bij onze foster die vaker pups heeft. 
Nou ophalen die twee dan maar. Ze lagen inmiddels achter in een pick up zodat ze niet weg konden.


Ze zaten onder de vlooien. Echt wel honderden!
Ik had inmiddels ook de dierenarts aan de lijn gehad en daar kon ik om 14.00 uur terecht.
Eerst maar naar huis om even wat te eten en de pups in te sprayen met frontline. Dat is een spray die alle vlooien van buitenaf dood. Daarna weer ingeladen in de auto en op weg naar de dierenarts.


Ze zijn op de vlooien en daarbij horende wormen na gezond. Ze hebben een flinke dot anti wormenpasta gekregen en een lik blikvoer om de vieze smaak weg te werken. Dat blikvoer ging er goed in!


Daarna zijn ze ondergebracht bij de foster die ze één nacht op zich neemt.
Omdat de nieuwe fosters nog niks hadden en ik morgen natuurlijk niet meer aanwezig ben, heb ik vanmiddag alles die kant uit gebracht. Een grote draadbench, voerbakken, oude handdoeken, voer en speeltjes. Na dit ritje stond er nog een ritje naar de sportschool brengen van Maud op het programma,  wat laatste boodschappen en nog even langs het huis van de meneer met de katten die geholpen gaan worden. Inmiddels was het toen 17.30 en had ik het wel gehad. Het was nu mooi geweest anders kom ik dadelijk nog gestrest aan op de Bahama's. Eens kijken hoe ver we het leven hier los kunnen laten. Ik zal vast 100.000 keer getagd, gevraagd, gebeld of geappt worden, de vraag is nu hoe sterk ik in mijn schoenen sta en dit onbeantwoord kan laten. Ik vrees dat ik het antwoord al weet.


2 opmerkingen:

  1. Even volledig loslaten is voor alle partijen goed. Anderen krijgen nu een kans zich van hun beste kant te laten zien door dingen op lossen die jij altijd oplost en jij krijgt de kans even volledig vol te tanken, uit te rusten en onbekommerd te genieten. Loslaten. Een fijne vakantie, lieve groet, Heike

    BeantwoordenVerwijderen