dinsdag 7 februari 2017

Klaar mee

Vandaag was het de verhuisdag van pip, het kleine puppenmeisje dat na de verhuizing van Gup alleen over bleef. Nou was ze ook nog eens een beetje terughoudend naar mensen, dus was het voor haar wel belangrijk om het goede voorbeeld te blijven krijgen. Samen kun je meer dan alleen. Nu is ze dus weer met een ander puppenmeisje. Eentje die toevallig ook nog eens best wel veel op haar lijkt.



Vanmiddag hadden we een afspraak bij kranshi. Kranshi is eigenlijk het gemeentehuis van Curacao. Je haalt hier je paspoort, je id kaart en regelt je in en uitschrijving. Nu onze expat periode officieel verlengt was kregen we ook weer een nieuwe id kaart of sedula zoals die hier heet. Onze oude was precies de drie jaar van de eerste termijn geldig. Sinds een jaar of twee kun je online je afspraak regelen. Wij hadden vier plekken. De eerste was om 12.55 en de eerst daaropvolgende om 13.15 met daarna de rest elke vijf minuten later. 
Toen we aankwamen was het ontzettend druk. De plek waar je op je beurt wacht heeft iets weg van een klaslokaal. Allemaal rijen met stoelen met mensen die staren naar in dit geval hun telefoon in plaats van een spreker. Het bleek pauze te zijn voor de medewerkers. Bijzonder dat je dus wel een afspraak kunt krijgen in de pauze. Om 13.15 kwamen de medewerkers weer tevoorschijn. Twee loketten werden geopend en de eerste werd opgeroepen. Het was nummer 41! En wij hadden 60 tm 64. O jee dit kon wel eens een lange zit worden en dat terwijl ik eigenlijk wilde tennissen. Ik had mijn les om 14.30 en had mn spullen voor de zekerheid meegenomen. Het duurde en het duurde. Om 14.00 waren ze bij nummer 52. Ik kon al die mensen wel weg kijken! Toen er ook nog eens twee bejaarden in een rolstoel binnen werden gereden en meteen aan de beurt waren was ik er klaar mee! Ik heb Erik en de kinderen achter gelaten en ben gaan tennissen. Ik maak voor mezelf wel een nieuwe afspraak. Niks voor mij dit ellenlange wachten. En dan heb je nog wel een afspraak pfff.
Ach als je dan weer thuis komt en je wordt zo heerlijk enthousiast begroet door alle hondjes ben je alles weer snel vergeten. 
Enne, mijn afspraak heb ik direct weer online gemaakt. Ik vraag me af of ik ook zo zonder afspraak naar binnen kan. Die tijden die ze je doorgeven stellen niks voor.
Zal ik het gewoon doen? Als ik het doe zal ik er zeker over schrijven in het blog.

2 opmerkingen:

  1. Onze ervaring bij Kranshi viir Sedula is anders, binnen 10 minuten weer buiten... Wellicht handig om in de (vroege) ochtend te gaan. Herken overigens verder wel wat je schrijft, wij hebben voir andere zaken ook weleens lang mieten wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helaas werd deze tijd ons aangeven en hadden we geen keuze of we in de ochtend of de middag wilden. Ik hoop dat mijn afspraak die ik nu alleen heb wel in de ochtend is.

      Verwijderen