donderdag 2 februari 2017

Extra lange kerst

Mijn honden zijn sterren in het bedenken van activiteiten. Meestal zijn het activiteiten waar ik later ook weer een extra activiteit door heb.
Wat te denken van met een palmtak door het huis rennen? Of salamanders vangen en die op de bank opeten? Of graven in de kattenbak? Deze activiteit is tot nader orde even buiten gebruik maar was voorheen een veelgekozen activiteit.
Nou zat ik twee weken geleden buiten aan tafel en ineens zie ik in mijn ooghoek in de kerstkrans wat slierten hangen. Het hing er wat losjes bij. Mijn eerste gedachte was welke hond heeft dat nou weer zo voor elkaar gekregen. Geen enkele hond bleek later in de week. De slierten werden langzaam getransformeerd naar een vogelnest. Er is een vogel druk in de weer met resten waar normaal de honden mee door het huis rennen.
Vandaag lagen er wat veertjes in het nest. Denk dat het niet lang meer zal duren totdat er eitjes in liggen.


We zijn nu wel verplicht nog langer kerst te vieren. Ik was al laat met weghalen, maar dit gaat alle records verbreken. Ik ben benieuwd wanneer het eerste gepiep van hongerige vogeltjes te horen zal zijn.
Regelmatig krijg ik verzoeken voor het lenen van een bench. Ik leen ze eigenlijk niet uit. Ze worden alleen gebruikt voor het vervoer van zieke honden op het eiland of voor vervoer van fosterhonden naar hun nieuwe baasje in Nederland. Op die manier hou ik in de hand waar welke bench uithangt en heb ik er voldoende voor vervoer naar Nederland. Heel soms maak ik een uitzondering.
Nu kreeg ik de vraag of ik een XXL bench te leen had. In ruil voor het gebruiken kregen wij de bench die een maat kleiner was. Die kon ik wel goed gebruiken, want dat was een veelgebruikte maat.
De XXL maat wordt zelden ingezet, die kan ik wel een tijdje missen. 
Als je een hond aanmeldt bij de vliegmaatschappij moet je ook altijd aangeven wat de maten van de bench zijn en wat de hond met bench weegt. Ik had geen idee wat deze bench woog. Ja veel, dat was zo wel voelbaar, alleen heeft de vliegmaatschappij en ook de eigenaar van de hond niks aan dat antwoord.
Even wegen dan maar. Dat is nog een hele klus. Een work out bij de sportschool is er niks bij.


20 kilo schoon aan de haak en blijven lachen. We waren lekker aan het klungelen, maar weten nu wel wat bench plus hond weegt en daar ging het om.
Morgen vertrekt James naar zijn nieuwe huisje in Nederland. Ook hij is van de week met bench gewogen. Hij weegt met bench nog niet eens wat deze bench zonder hond woog. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten