woensdag 30 december 2015

Het is bijna zo ver

Dat het bijna zo ver is en we het jaar gaan afsluiten is duidelijk waarneembaar.
In de lucht vanwege het geknal, maar ook in de winkels. Ik weet niet hoeveel mensen iedereen over de vloer krijgt? Sommige kopen in voor een hele straat. Of zal dat zijn omdat de winkels straks een dag gesloten zijn? Dan kan je maar beter een goede voorraad binnen hebben.
Ik had niet zo heel veel nodig. In ieder geval spulletjes om zelf oliebollen te bakken.
Een traditie die ik hier gewoon voortzet. Ik kan het hier lekker binnen op het aanrecht doen.
Niks geen gedoe met buiten bakken vanwege de lucht. Zou zelfs ook nog kunnen, maar binnen waait het meer dan genoeg. Van geurtjes geen last. Alleen maar last van te veel en te lekkere oliebollen.



De drieling heeft nog nooit van oliebollen gehoord, ook niet van oud en nieuw.
Ze laten alles over zich heen komen en zijn eigenlijk niet onder de indruk.
De keuken is veel interessanter dan het geknal buiten.


Dat ik soms bijna mijn nek over ze breek doet ze ook niet zo veel. Veel te gezellig om te blijven zitten.
Vanavond zijn we naar een vuurwerkshow geweest.
Als je zou willen kan je een avondvullend programma volgen met alleen maar vuurwerk.
Dat doen hele gezinnen ook. Koelbox mee en vanuit de laadbak van de pick up wordt er naar de show gekeken. Is de show voorbij dan rijden we naar de volgende.


Zoals je kunt zien was het voor vandaag een heel lijstje. Een pagara is een miljoenklapper.
Vuurwerkshow spreekt natuurlijk voor zich. Kijk even naar de naam van de site, klapchi, zeer toepasselijk.
Wij hebben het bij één show gehouden. Het was de moeite waard. Zo is het toch nog een beetje het vuurwerkfestival van Scheveningen wat we regelmatig in de zomer in Nederland bezochten.

 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten