woensdag 9 december 2015

De ultieme boom

Vanmiddag ben ik op zoek gegaan naar de ultieme kerstboom! De boom die helemaal mooi in vorm is, die prachtig van kleur is en en ook nog eens lekker ruikt.
Er is een pand hier redelijk in de buurt wat nu helemaal in kerstsfeer is. Hierna gaan de kerstspullen eruit en het vuurwerk erin en daarna staat het weer tot volgend jaar kerst leeg.
Nu dus in kerstsfeer.



Oke, het is niet te vergelijken met een intratuin die elk jaar weer groter uitpakt met z'n rijdende treintjes en bewegende beren. Het enige dat hier bewoog was het personeel.
Een hele vriendelijke jongeman vroeg mij of hij mij kon helpen. Arme jongen, had hij dat maar nooit gevraagd. Als er iemand een zeur is met bomen dan ben ik dat wel. Meestal regel ik het zelf en ben ik niemand tot last. Boom pakken, vast houden, beetje rond draaien, beetje schudden, nog eens bekijken. Kan je echt een middagvullend programma van maken. In deze winkel stonden maar een aantal bomen uit de netten. Per prijsklassen waren er een aantal uitgestald. 


Zoals je ziet hebben ze heel wat prijsklasses of snappen ze hun eigen systeem niet meer.
Door de bomen het bos niet meer zien is hier uitgevonden denk ik. Hoe kan ik nou zien welke boom bij welke rij hoort en welke prijs heeft? 
Degene die er stonden waren natuurlijk niet goed, anders had een ander die wel meegenomen.
Uit de netten met die bomen!


Deze dan mevrouw? Nee te vol en te rond. Na een paar bomen vroeg ik op zn alleraardigst aan degene die mij hielp of hij het al zat was om al die bomen voor mij uit de netten te halen. 
Maar de vriendelijke jongeman zei dat hij het allemaal niet erg vond, het was zijn werk.
Prima, dan wil graag die en die ook nog even zien.
Misschien wel leuk om te weten. De bomen die we hier hebben komen uit Canada. Ze hebben stugge naalden die als het goed is niet zo snel uitvallen. Van een nordmann kerstboom hadden ze hier nog nooit gehoord.
Uiteindelijk heb ik een keuze kunnen maken. Binnen in de winkel werd er met een oorverdovende herrie met een kettingzaag nog even een stuk van de stam afgezaagd. Service van de zaak, inclusief gehoorbeschadiging. 
Daarna werd hij buiten weer terug in z'n jasje gedaan.


En keurig in de auto gelegd. 
Hij staat nu thuis alvast een beetje mooi te wezen en te ruiken. Zonder versiering nog, want eerst moet hij nog even wat verder uitzakken. Iets wat ik zelf liever niet doe, maar wat ik bij een boom prima vind!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten