dinsdag 1 december 2015

1 december is de dag....

1 december is de dag dat Boris een afspraak bij de dierenarts had.
Vanmorgen vroeg zijn we weer in beweging gegaan.
Boris ging goed mee. Hij vertrouwd alles steeds meer. Moet ik in de auto baas? Oke, dan ga ik, het zal wel leuk zijn. Hij laat het wat meer over zich heen komen in plaats van dat hij voor alles vlucht.
En eigenlijk was dat autorijden ook best leuk.


Als een prins zat hij achterin. Genietend en kijkend naar wat voorbij kwam.
Bij de dierenarts ben ik bij hem gebleven totdat hij helemaal in slaap was. Ik vond het zo sneu om hem achter te laten bij een voor hem onbekend persoon. En nog wel een man ook.
Nee hoor, daar heb ik de tijd voor genomen.


Hier probeert hij nog één keer te gaan staan. Nee, lukt niet meer. De pootjes werden steeds zwaarder en zwaarder. Welterusten Boris.
1 december was ook de dag dat de benzineprijs weer daalde. Aan het eind van elke maand horen we wat de prijs voor benzine, diesel, gas, water en electra wordt. En dan de eerste dinsdag van de maand wordt die prijs dan bijgesteld.
Als de prijs naar beneden gaat is het de eerste dinsdag superdruk bij de tank. Gaat de prijs omhoog, dan staat iedereen de dag ervoor de auto nog even vol te gooien. Vandaag dus druk.
Ik tank ook heel wat af met al die ritjes dierenarts, tennis, boodschappen enzovoort.
Ik vond het dan ook helemaal niet erg dat de prijs vandaag weer daalde.


1.45 betalen we nu. Omgerekend in euro's is dat €0,73.
Na de tennisles heb ik Boris weer opgehaald. Behoudens dat hij nu gecastreerd is, heeft hij ook direct zijn chip en rabies enting gehad. Heeft hij niks van gemerkt. Hij was toen al onder narcose.
Toen ik hem kwam halen was hij al goed bij. Hij was erg blij mij weer te zien.
Ik had hem vast achter in de auto gelegd en ging daarna betalen.
Kom ik terug, zit meneer helemaal voorin. Narcose was duidelijk goed uitgewerkt en hij had er blijkbaar ook niet zo'n last van. Meneer klimt gewoon over bank en stoel!


Ik geloof dat hij het wel gezellig vond zo voorin. Ach, kan mij het ook schelen. 
Boris vond het heerlijk om weer thuis te zijn. Blij liep hij weer de tuin in. En al snel lag hij op z'n gemak de boel een beetje te luchten. 


Paar daagjes. Is hij weer helemaal de oude en kunnen we weer verder met het aan de riem uitlaten project.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten