zaterdag 12 december 2015

Te enthousiast

Het is al laat, 00.55 inmiddels. Ik ben net terug van een kerstdiner van het werk van Erik.
Hierdoor kwam er laat een einde aan een toch weer drukke dag.
Ik zag dat mijn foto's niet goed doorgekomen waren, dus helaas deze keer geen actuele foto's van de honden of andere belangrijke zaken. Morgen weer. Nu even een kort verslag van vandaag en daarna lekker slapen.
De dag begon een beetje ongelukkig. Het is namelijk best een gedoe om zeven bekkies voeren.
Het liefst willen alle honden tegelijk hun eten hebben, maar dat gaat natuurlijk niet.
Een aantal, waar onder andere Boris er één van is, zijn zo blij als ze hun hapje krijgen dat ze hun enthousiasme niet in de hand hebben. Natuurlijk leer ik ze dat ze niet mogen springen en dat ze hun bak pas krijgen als ze zitten, maar het valt niet mee!
Vanmorgen was Boris wat enthousiast aan het meerennen en huppen. Hij heeft natuurlijk zijn kraag nog om. En die zorgde ervoor dat hij het eten uit mijn hand sloeg.
Alle brokken vlogen door de lucht. Meteen onrust in de tent. Ze doken er op en claimde elk brokje. Wat de ander dan natuurlijk weer niet oke vond. Snel de andere bakken neergezet en de bak van Boris hervult. Ik had wel geteld precies 10 seconden op de brokken van de grond te rapen. Toen stond de eerste al weer naast me en had zijn brokken al achter de kiezen. Het valt niet mee om zo'n grote groep te voeren.
In de loop van de dag ben ik met Binky naar de dierenarts geweest. Hij heeft nu z'n tweede enting gehad en is nu safe tegen alle ellendige ziektes die hier op het eiland heersen.
Het autorijden vond hij nog steeds spannend. Zo spannend dat hij z'n eten eruit spuugde. 
Gelukkig heb ik achterin een rubberen mat. Daar ben ik op die momenten extra blij mee.
Verder was het op honden gebied rustig vandaag. Nu heb ik ze weinig gezien.
Heb vanmiddag ook nog even getennist en daarna was het alweer vrij snel douchen, omkleden en gaan.
De dresscode van het feestje was wit. Nu heb ik drie witte broeken, maar allemaal in Nederland in dezelfde periode gekocht. En wat bleek, een uurtje voordat we weg moesten? Ze waren allemaal te groot. Zo te groot dat het ook niet mooi was om het toch te dragen. Jammer, maar niet meer te veranderen. Dan maar een blauwe broek aan. Het feest was er niet minder om.
Nu lekker slapen. Morgen een lange dag op de markt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten