vrijdag 4 december 2015

Met ze te doen

Vandaag werd op veel scholen Sinterklaas gevierd. Hier ook en niet alleen op de particuliere Nederlandse scholen. Ook de lokale scholen vieren dit feest.
Het gaat er zelfs een stuk swingender aan toe dan in Nederland. Het ritme en de muziek zit hier duidelijk in de genen.
Meerdere malen kwam ik vandaag een pick-up tegen met een achterbak vol pieten. Lekker toeterend en gek doen. Heerlijk. 
Deze foto werd van de week al door Maud gemaakt. Mij lukte het vandaag niet.



Ik had wel met ze te doen. Ondanks dat ze donker zijn worden ze nog extra zwart gesminckt. Dat zal met de warme zon vast zweten zijn. En dan zo'n lekkere maillot eronder.
Ik weet nog goed hoe warm het al was toen ik het in Nederland deed. Respect voor de Sint en pieten hier!
Vandaag kwam ik dan heel veel pieten tegen, dagelijks kom ik heel veel batidos tentjes tegen.
Voordat ik hier woonde had ik er nog nooit van gehoord, maar batidos is eigenlijk een smoothie.
Ik weet niet hoeveel batidos kraampjes we op het eiland hebben, maar het zijn er heel veel!
Karren, kraampjes, winkeltjes. Van alles, maar ze verkopen hetzelfde.
Een smoothie met fruit ( en veel suiker)


Op dit moment heb ik nog steeds vier honden in fostercare. Voor Boris vandaag de ticket geboekt.
Het is nu officieel, zaterdag 19 december vertrekt hij. 
Met Vera die katten te leuk vindt en een Binky die energie voor tien heeft, vindt poes het wel mooi geweest. Wat haar betreft mogen er wel een paar vertrekken. Ze blaast en slaat wel van zich af, maar toch merk ik dat ze terughoudender is in haar doen en laten. Ze loopt minder vrij door de tuin dan normaal. Ik heb wel met haar te doen. Af en toe maar extra verwennen met wat lekkers.
Nog even poes. Vera en Binky zijn nu klaar om geadopteerd te worden. Dan komt vanzelf de rust weer terug.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten