dinsdag 22 december 2015

(Ver)sieren

De kerstsfeer zit er al goed in. Op de radio hoor je bijna niks anders meer dan kerstliederen en op bijzondere rotondes of pleinen hangen lichtjes.
Veel grote (corrupte haha) bedrijven laten zich graag tijdens kerst van hun goede kant zien door namens het bedrijf iets grootst te plaatsen. 
Leuk natuurlijk, maar het zou ze sieren als ze het hele jaar zo goedwillend zouden zijn.
Sieren, versieren. Ja ik snap hem nu. 
Ik moet wel eerlijk bekennen dat al die lichtjes en kerstbomen natuurlijk wel supermooi zijn. 
Als je over de pontjesbrug loopt zie je dit.


Binky heeft het ook goed voor elkaar. Hij is goedgekeurd en mag volgende week naar zijn nieuwe huisje verhuizen. Dat is heel goed nieuws! Deze kleine ondernemende en ondeugende man gaat wonen bij een stel met nog een ander hondje. Heerlijk, want een speelkamaraadje heeft hij echt nodig.
Dat betekent dus dat er weer langzaam plek komt en dat is fijn. Er zijn nog zoveel hondjes die ik graag zou willen helpen.
Vanmiddag ben ik gaan kijken bij een huis liggend aan een enorm drukke weg. Hier wonen mensen met meerdere honden waarvan er eentje een tijd geleden pups heeft gekregen.
De situatie langs de weg is levensgevaarlijk. Dat blijkt ook wel uit het feit dat er al drie pups doodgereden zijn.
De hondjes krijgen alleen restjes te eten en hebben honger. Naast het huis is een mini market waar mensen vers bereid eten kunnen krijgen. Het is dus niet vreemd dat de hondjes onder het hek doorkruipen om bij de mini market te bedelen om eten. Met alle fatale gevolgen van dien.
De eigenaresse is niet heel medewerkzaam. Een andere vrouw is er ook al een tijd mee bezig geweest en heeft met lede ogen aan moeten zien hoe het aantal pups steeds verminderden.
Zij is nu op vakantie en plaatste een laatste noodkreet. Eigenlijk moesten de hondjes daar allang weg en vooral van straat, maar wat als iedereen vol zit? Nu ik iets ruimte heb ben ik gaan kijken.
De pups zag ik direct op straat, de eigenaresse was nergens te bekennen.
Er waren een aantal mensen buiten bij de mini market die benieuwd waren wat ik kwam doen.
Ik vertelde dat ik voor de hondjes kwam en dat ik ze eigenlijk wilde meenemen.
Nou, van die mensen mocht het meteen! Ze vonden ook dat die vrouw niet goed voor de hondjes zorgden en hadden gezien dat ze doodgereden werden.
Maar zo meenemen wilde ik niet doen. Daar kan je echt enorm gezeur van krijgen.
Als ze slecht willen zeggen ze doodleuk dat je ze gestolen hebt, dus nee ondanks de vervelende situatie heb ik ze er toch achtergelaten.
Iemand die de eigenaresse kent heeft nu mijn telefoonnummer gekregen. Ik hoop dat ik nu gebeld ga worden dat ik de hondjes op kan komen halen. En als ik niet wordt gebeld ga ik gewoon nog een keer langs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten