donderdag 5 november 2015

Het gaat zoals het gaat

Naar aanleiding van mijn berichtjes op Facebook had Layka vandaag een speelafspraak staan.
Ze zou gaan kennis maken met haar nieuwe hondenvriendje en zijn baasjes.
Vanmorgen vroeg ging de telefoon. Gelukkig niet om weer af te zeggen, maar dit maal met een hele andere vraag. Namelijk of Layka ook meteen mocht blijven als het goed ging.
Tja, waarom niet. 
Dat betekende vanmorgen voor de laatste keer zeven voerbakken vullen. Vanaf vanavond terug naar zes.
Fijn voor Boris, want die vindt het vaak wel lang duren.


Ik had de speeldate van Layka speciaal op vandaag gezet. Haar nieuwe baasjes wonen namelijk in de omgeving van de surfschool. Ik kon het brengen en halen van surfen combineren met Layka haar afspraak.
Youri had afgesproken met een vriendje daar in de buurt. Dit ook speciaal omdat ik daar toch moest zijn.
Uiteindelijk heeft Maud niet gesurft. Ook het andere meisje dat normaal met ons meerijdt ging niet.
Alle planning rondom het surfen voor niks. Maar ja, ik moest nu toch alsnog die kant uit.
Zo zie je maar weer. Je kan het nog zo mooi plannen, het gaat zoals het gaat en soms gaat het anders.
Layka heeft nog even heerlijk gespeeld met haar vriendjes hier.


Helaas vanmiddag voor de laatste keer. Wel heel raar hoor. Het was zo'n grappig en schattig hondje, ze was nooit te veel. Ze was lief voor mens en dier, echt een aanwinst voor je roedel.
In de auto vond ze het wel erg spannend. Ze voelde vast dat er iets te gebeuren stond.


De kennismaking vond ze erg spannend. Het andere hondje was erg blij met haar komst. Die kwispelde hard en was enthousiast. Layka liep wat rond om te verkennen, maar was nog niet in de stemming om te spelen.
Ik hoop dat dit nog gaat gebeuren. Ik denk het wel. De nieuwe baasjes houden mij op de hoogte.
En dan dat afscheid. Zo niet leuk als je ziet dat ze achter je aan wil. Het voelt als verraad. 
Maar ik weet dat ze het me vergeeft. Als ze straks plezier heeft met haar nieuwe vriendje is ze mij vast weer vergeten. Dag lieve Layka, het ga je goed! 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten