woensdag 18 november 2015

Bijna om

Het gebeurd niet vaak, maar vandaag ben ik wat inspiratieloos.
Dat betekent dat er vandaag niet veel bijzonders gebeurd is. Eigenlijk is dat natuurlijk alleen maar goed.
Maar ja, ik moet wel mijn lezers tevreden houden.
Aankomende zaterdag komt Sinterklaas hier in de haven aan. Al jaren neemt hij regenboogpieten mee, want met de enorme reis van Spanje naar Curacao ben je minstens 1 keer door de regenboog gegaan. Hoe mooi is dat, dat het hier al jaren zo is en nooit als een probleem werd gezien.
De pieten zijn zwart, geel, groen en blauw. En Sinterklaas wordt extra wit gemaakt. 
Dit jaar wordt er voor het eerst gedemonstreerd. Jammer, want met de regenboogpieten zijn ze hier juist al een stap verder dan in Nederland. Zou het een idee zijn om Sinterklaas donker te maken? 
Zou dan het probleem opgelost zijn? Ik vind het zo jammer dat er zo kritisch gekeken wordt naar een kinderfeest. Ik kan nog genoeg feesten bedenken waar ik ook zo mijn twijfels bij heb.
Behalve het toeleven naar Sinterklaas zie ik ook steeds meer kerstversieringen opduiken.
Je kunt er niet omheen dat het jaar bijna eindigt. 
Dat betekent ook dat we hier dan twee jaar hier wonen dus ruim 700 blogs. Dat Maud al een ruim jaar verkering heeft, Youri al een half jaar een brugpieper is, ik een goed jaar foster en Maud zich gaat opmaken voor haar eindexamen. Genoeg om op terug te kijken en naar uit te kijken.
Maar eerst maar eens Klaas binnen halen. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten