maandag 2 november 2015

Beetje koeler

Zo, school is weer begonnen. Het weekend en de toetsweek zijn weer voorbij.
Maud heeft op twee na alle cijfers binnen. Ze is tevreden en wij ook.
Youri heeft het ook goed gedaan. Hij kan aankomende week zijn eerste rapport ophalen. Deze zal zonder onvoldoendes zijn en dat is voor zijn doen heel knap. Op naar periode en toetsweek twee.
Eindelijk was het vandaag wat bewolkt. Eergisteren ook al. Daarmee zakt de gevoelstemperatuur ook iets. Niet veel, want er zal eerst meer wind moeten komen.
Wel regent het wat meer. Kleine buitjes, maar toch.
Ik denk of ik hoop eigenlijk dat het regenseizoen eraan begint te komen. Ik ben zo ongeveer al vergeten hoe een normaal vol grasveld eruit hoort te zien. Ook volle bomen en struiken met geurende bloemen en fris groene bladeren. Het laatste echte groen wat ik zag was in Costa Rica.
Wie weet hoe het er hier straks uit ziet als het weer natter wordt.


Het schema zoals bovenstaand is zoals het hier het hele jaar door is. Vrijwel altijd tussen de 30 en 33 graden en 's nachts tussen de 25 en 28 graden. Lekker constant. Het is eigenlijk de wind die maakt dat het warmer of kouder aanvoelt.
Dit maakt ook dat het helemaal geen enkel probleem is om de honden 's nachts buiten te laten.
Bij een eventuele bui kunnen ze droog liggen, maar koud zullen ze het nooit hebben.
Saar ligt sinds dit weekend wel binnen. Die was de afgelopen dagen wat te fanatiek met waken.
Ze bleef maar blaffen. Dit werd door wat medebewoners niet zo gewaardeerd en dan druk ik mij nog zachtjes uit.
Ik kwam vrijdagnacht 02.00 uur iemand tegen bij de deur die gewoon heel erg boos was!
Oké, oplossing bedacht. Saar slaapt vanaf nu binnen. Het was even spannend of ze de hele nacht zindelijk zou blijven. Overdag is het geen probleem. Ondanks dat ze veel binnen is plast en poept ze netjes buiten.
We wisten niet wat ze zou doen als de deur dicht was. Niks dus, ze houdt het keurig op.
Dat is fijn. Fijn voor mij omdat ik het anders op moet ruimen, maar ook fijn voor de nieuwe eigenaren.
Die kan ik vast vertellen dat Saar inmiddels gewend is aan binnen slapen en keurig alles schoon, heel en droog houdt. Voorbeeldhondje. Nou ja behalve dat blaffen 's nachts dan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten