maandag 19 oktober 2015

Positief

Ik ben een mens wat graag vooruit kijkt en positief blijft.
Ik ben zelfs zo positief dat ik er van uit ga dat ik een keer de loterij win. De vraag is alleen wanneer.
De hoofdprijs zou wel heel welkom zijn, dat terzijde. Kunnen heel veel hondjes mee gered worden.
Maar ook zonder hoofdprijs komen we er wel.
Vandaag werd ik getagd in een berichtje over een donatie die gedaan is. Twee lieve dames hebben op hun afdeling alle collega's de kop gek gezeurd of ze alsjeblieft wat wilden doneren.
En het resultaat mag er wezen! Weer een geweldig bedrag voor de hondjes. Daar wordt een mens toch blij van!
Ook kreeg ik vandaag visite van iemand die hier woont maar naar Nederland was geweest. Zij leest dagelijks mijn blog en zo ook de oproep om hondenbenodigdheden. Vandaag kwam ze wat brengen. Hoe gaaf is dat. Iemand die ik helemaal niet persoonlijk ken, maar geraakt wordt door hetgeen ik doe.
En daarvoor spullen in haar koffer mee neemt speciaal voor mij. Gaaf!
De situatie rondom Layka is niet verbeterd, maar ook niet verslechterd. En dat vond ik op zich positief.
Als ik kijk hoe snel de pups vorige week achter uit gingen! Dan mag ik mijn handjes dicht knijpen!
Ze heeft ups en downs. Soms rent ze achter Saar door de tuin en dan denk ik nou die mankeert niks meer. Het andere moment ligt ze te slapen en neemt ze niet eens de moeite om te komen als de rest wat lekkers krijgt. Ze heeft geen enorme eetlust, maar wat er in gaat komt er niet uit.
Wel horen we haar regelmatig piepen. Zo'n piepje dat ze zich niet lekker voelt of pijn heeft.
Maar ik ben blij dat er geen verslechtering is opgetreden. 
Ondanks alle gedoe gisteren rondom Layka ben ik ook nog op pad geweest om een hond op te halen.
Weet je nog die zwarte wat oudere hond van die overleden mevrouw? Daar had ik een oproep voor op Facebook gedaan om zo een baasje voor haar te vinden.
Ik kreeg toen twee reacties. Dat was al heel uniek. Over het algemeen is het echt niet makkelijk om een oudere hond te plaatsen.
Bij beide adressen was ze meer dan welkom. Maar de één had honden en de ander niet.
Omdat dit hondje samen met een andere hond woonde dacht ik dat ze het leuk zou vinden als ze in een huis kwam met soortgenoten.
Helaas kon ze haar draai niet vinden. Ze voelde zich er niet prettig en lag lange tijd per dag onder de auto. Ze sneu, want toen ze een paar uurtjes bij mij was bleef ze juist in mijn buurt en hobbelde lekker achter mij aan. Ze vond het gezin met twee kleine kinderen, drie andere honden en een paar katten toch wat te veel. Arme stakker. Gelukkig had ik nog een adres. Deze dame had ik al aan de voorkant gevraagd of ze stand-by wilde blijven voor het geval er geen match was.
Nu was dat werkelijkheid en was ze er nog steeds meer dan welkom.
Het hondje dus weer opgehaald en in de auto meegenomen. 


Zo sneu eigenlijk. Eerst valt je baasje, gaat naar het ziekenhuis en zie je nooit meer terug.
Dan kom ik en neem haar in de auto mee naar mijn huis. Vanaf mijn huis breng ik haar naar een nieuw huisje. Daar gaat het niet en schuilt ze onder de auto. Weer mee in mijn auto en opnieuw naar een ander huis.
Het hondje weet niet wat zich overkomt. Wel heel verwonderlijk hoe blij ze was om mij te zien.
Zo lang 'kennen' we elkaar nog niet, maar toch voel ik blijkbaar vertrouwd.
Bij haar nieuwe adres hangt ze dan ook erg aan mij en vind het niet leuk dat ik weg ga.
Maar op dit adresje is ze zo welkom! Ze heeft het echt getroffen. 
Ik kreeg gisteren al heel snel een berichtje dat de hond heerlijk op haar gemak was en lekker de tuin aan het verkennen was. Niks schuilen onder een auto. Dat klonk al heel goed.
Vandaag kreeg ik weer een berichtje met foto's. Het ging super. De schoonmoeder van deze vrouw had ook een hondje. Die hebben ze opgehaald om te kijken hoe ze dat vond. Ze was helemaal blij. Ze gingen samen spelen en rennen. Echt heel anders dan wat ze bij het vorige huisje liet zien.
Het lag niet aan die mensen, die namen haar echt met de allerbeste bedoelingen, maar ze voelde zich er niet op haar gemak. Nu is ze dat duidelijk wel.


Van zo'n foto wordt je toch blij van? Ik wel, ik krijg daar nieuwe positieve energie van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten