donderdag 8 oktober 2015

Dat gaat snel

Wat gaat de tijd snel! Alweer donderdag, voordat we het weten zit de vakantie er alweer op.
Gelukkig voor de kinderen hebben ze één mazzeltje, maandag zijn ze ook nog vrij.
Studiedag voor de leerkrachten, dus een vrije dag voor de kinderen. Vinden ze echt niet erg.
Dan is het nog twee weken en dan begint de eerste toetsweek voor beiden.
De eerste toetsweek van de vier die verspreid over het jaar gegeven worden. Dat betekent dat we al een vierde deel van het schooljaar erop hebben zitten. Wat gaat het snel! Voor mijn gevoel zijn we pas net begonnen.
Ik ben heel benieuwd hoe Youri de toetsweek gaat doen. Hij is niet gewend om zoveel te moeten leren in één week. Ik opperde vandaag om er vast naar te kijken en uit te zoeken wat er voor elk vak geleerd moet worden. Ik werd aangekeken of ik gek was! Nu leren? Het is vakantie mam!
Tja, hij moet het toch echt zelf doen en ook zelf ervaren als hij qua planning niet uitkomt. 
Loslaten dus voor deze moeder. Ik kan alleen maar tips geven, maar als hij anders wil dan zal ik dat moeten accepteren. Oei moeilijk!!
Wat ook snel gaat zijn de ontwikkelingen rondom Layka en Boris.
Voor Layka heeft zich al een kandidaat gemeld! Via een lezer van het blog. Hoe mooi is dat. 
Dat is eigenlijk het fijnst. Als mensen zelf aangeven dat naar aanleiding van mijn verhaal over hoe het hondje is zij zelf al bedacht hadden dat dit wel eens in de roedel zou kunnen passen.
Niks geen geleur op Facebook, top. Aankomende zondag mag ze al komen kennismaken en als het goed gaat mag ze blijven. Saar zal haar gaan missen. Ze zijn samen dikke mik.
Ondanks dat Saar nog rustig aan moet doen spelen ze heel veel. Ze liggen gewoon lekker te rollebollen in het gras. Zo heerlijk om naar te kijken. Ach, maar als Layka weg is kan Saar wel weer met Tico spelen. Dan zijn we bijna twee weken na de operatie. 
Nu is Tico nog een tikkeltje te wild.
Boris komt nu aan de rand van de grasmat kijken hoe de andere spelen.
Hij weet het nog niet zo. Spelen? Nooit gedaan. Is dat leuk? Hoe gaat dat? Met wie en met wat doe ik dat? Tot nu toe zijn alle honden hier spelend weg gegaan. Dat zal met Boris vast ook lukken.
Ik zet in op volgende week. Dan doet hij mee met Saar en Tico.
Dan hoop ik dat ik er aan denk om foto's te maken. Vandaag ben ik dat namelijk vergeten.
Beetje dom natuurlijk, want een leuke foto wordt altijd erg gewaardeerd.
Dan maar even een heel ander plaatje. Eentje die ik wel bij mij vond passen.
Morgen weer foto's, ik beloof het.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten