zondag 25 oktober 2015

Een dame extra

Gisteravond laat kreeg ik twee berichten binnen. Eentje van de dierenarts en één van een voor mij onbekende vrouw.
Zij had voor haar hek een hond aangetroffen die er niet goed uitzag. Ze zat onder de karpatten en bewoog zich niet. Zij had haar naar de dierenarts gebracht die vervolgens mij een bericht stuurde met de vraag of ik haar vandaag op wilde halen.
Vanmorgen heb ik meteen maar contact gezocht en even aangehoord hoe en wat.
Bij mij rees vooral de vraag of ik nu al wel weer kon opvangen na de zieke pups van vorige week.
Layka is natuurlijk wel een paar dagen niet lekker geweest, maar dat was gelukkig geen Parvo.
Daar worden honden echt heel ziek van. Ook geen van de andere honden heeft ergens last van gehad.
De kans dat de pups mijn tuin grootst besmet hebben is gelukkig klein. Ze waren er maar kort en hebben daarvan een groot deel in de kennel gezeten.
Die is goed met chloor schoongemaakt. Maar voor de hond waarvoor ik kwam heb ik de kennel niet nodig.
Het is geen jonge pup. Het is een jonge hond van ongeveer een maand of 8.
Ze is er qua karpattenziekte net zo erg aan toe als Jack. Ze heeft wit tandvlees en een witte tong.
Ze is mager en kan wel wat spek op de ribben gebruiken. De 11 kilo die de weegschaal aangaf is echt niet genoeg.
Dus vanaf vandaag een dame extra in huis. Er is gekozen voor de naam Vera.
Bij deze, hier is Vera.



Gisteravond heeft ze bij de dierenarts al een tablet tegen de karpatten gehad. Hierdoor waren er al een heleboel dood en van haar afgevallen. De rest hebben we geplukt. Gelukkig ging dat goed en bloedde ze niet. 
Om even aan te geven hoe vol ze zat, zie haar ook.


Dat is helemaal dik en opgezet door de karpatten. Er zitten nog een hoop dode die we moeten verwijderen.
Ze is te zwak om te staan en te zwak om te eten. Antibiotica, verse lever, ijzertabletten en een hoop liefde moeten haar weer op de been gaan krijgen. Vandaag hebben we haar gedwongen om te eten. 
Wat vanmiddag nog met moeite ging was vanavond al een stuk makkelijker. Eens kijken of ze morgen al een beetje kan rondlopen. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten