vrijdag 2 oktober 2015

Gratis sauna

Ja!! Eindelijk sinds hele lange tijd heeft het weer eens flink geregend.
Echt even meer dan drie druppels. Daar was de tuin zo aan toe!
Ondanks dat was het nog steeds wel erg warm. Ik heb nooit moeite om naar tennis te gaan, maar nu moest ik me er echt even toe zetten. Ik was al bezweet van het lopen van de auto naar de baan en dan moest ik nog beginnen. Een betaald saunabezoekje is hier nooit nodig, een wandelingetje geeft net zo veel zweet. Gratis sauna dus, moet voor Nederlanders toch aantrekkelijk klinken.
Maar we zijn weer geweest en hebben het weer gedaan. Nu vakantie. Van school, maar ook van tennis en windsurfen. Even helemaal niks. Het enige wat altijd doorgaat is het opvangen van honden.
Dat stopt alleen als ik voor vakantie van het eiland af ben. 
Gisteren was ik vergeten te schrijven over de derde hond in de tuin.
De hond die er eerst niet zou zijn en die we de volgende dag op konden halen.
Dat is gelukt. Al hoewel het wel anders ging dan afgesproken. Er was namelijk met die mensen een tijd afgesproken. Zij zouden er zijn en de hond overdragen. Maar je raadt het al, ze waren er niet.
Een buurtbewoner cq vriend cq familielid uit de straat wist dat de hond achterin de tuin in een hok zat.


Dat klopte. En zoals we het daar aan troffen zat hij er niet pas net in. We hebben hem letterlijk bevrijd.
Ook hij zit nu bij een foster. Bang en de eerste dag wat schuw naar mensen.
Vandaag ging het al beter. Net als bij ons. Ook hier zien we vooruitgang.
Boris slaapt nog veel, maar is al wel wat alerter. Keukengeluiden zijn zeer interessant. Dat heeft hij snel begrepen.


Tijdens het koken vanavond had ik veel aandacht van pottenkijkers.


We zien nu al wat verbetering van zijn huid. De huidschilfers vallen er van af waardoor hij nu alleen een kale huid krijgt. Daar kan straks weer nieuw haar op groeien.
Schurft is besmettelijk. Zolang je in de 'haard' blijft wordt je voortdurend besmet. Alle drie de honden uit deze tuin hebben schurft. 
Nu ze uit de besmette plek zijn en behandeld worden gaan de hele kleine schurftmijten dood.
Ook voor mijn honden kan het besmettelijk zijn. Ik hou het goed in de gaten. Er wordt hier twee keer per dag gezogen om de huidschilfers weg te zuigen.
Boris heeft een eigen plek waar mijn honden niet liggen. Hij mag niet in één van de manden van mijn honden. Verder komt hij nog niet ver en heeft hij nog weinig tot geen contact met de andere honden.
Hij begint langzaamaan wat naar mij te richten. We krijgen likjes en ik heb al een heel voorzichtig kwispeltje gezien. 
De kleine pup heeft sinds vandaag ook een naam. Het was even zoeken, maar dan heb je ook wat.
Omdat we haar vinden lijken op een klein herdertje vonden we Layka goed bij haar passen.
We denken dat ze een mooie grote hond gaat worden. In ieder geval met een leuk karakter.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten