maandag 5 oktober 2015

Dode mussen

Ik mag niet klagen. Nee, ik mag echt niet klagen. Ik mag niet klagen. Mag ik echt niet klagen?
Sodeju wat is het warm! Oké het is eruit, toch geklaagd.
Maar ik geloof dat we wel een punt hebben. Het is echt warm.
Ik deel even een foto die ik vandaag via Facebook binnen kreeg. (Dank je Myra)


Oké, zien jullie nu waarom we zuchten en puffen? De gevoelstemperatuur is 48 graden!!
Met daarbij een enorm hoge luchtvochtigheid. Als je maar even te laat bent met drinken heb je hoofdpijn. En die luchtvochtigheid geeft zweet, veel zweet.
Het is zo warm. Als we mussen zouden hebben zouden ze dood van het dak vallen.
Maar die mussen hebben we natuurlijk allang niet meer. Allemaal dood.


Je merkt aan de dieren dat ze er last van hebben. Overdag liggen ze veel binnen. Ze zoeken de airco's op bij de kinderen of de koelte van de tegels.
Rond een uur of 17.00 uur als de ergste warmte weg begint te trekken komen ze in beweging.
Er wordt wat gespeeld en gerend.
Alleen poes niet. Die komt de hele dag niet in beweging. Ik denk dat ze 's nachts inhaalt wat ze overdag niet doet.
Ze hoeft 's nachts in ieder geval niet te slapen. Dat heeft ze de hele dag al genoeg gedaan.
Het is net de prinses op de erwt. Poes op de erwt.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten