woensdag 2 september 2015

Wat een feest

Zitten we vol? Ja eigenlijk wel. Kunnen we nee zeggen? Ja hoor, dat kunnen we best.
Maar ook als dit Beertje een lieve foster en vriendjes en vriendinnetjes zoekt?


Nee, dan kunnen we geen nee zeggen. Dit kleine manneke werd gespot onder een container bij een garagebedrijf. Geen broertjes of zusjes meer, die waren weg. We vermoeden al doodgereden. Het was namelijk een gevaarlijke plek. Zijn moeder heeft schurft en gaan we op lokatie behandelen.
Maar dit mannetje kon daar niet blijven. Omdat hij geen mensen gewend is en ook niet echt weet hoe je speelt met kleine kameraadjes was een fosterplek met andere pups de meest juiste plek.
Één andere foster heeft ook pups, maar die zijn nog veel te angstig en zouden dat gedrag juist aan deze pup overbrengen. Het moest dus een foster zijn met vrije pups en een stabiele roedel.
Tja, of ik er dan twee of drie in het hok heb, dat maakt dan ook niet meer uit.
Na een check bij de dierenarts waar hij gezond was verklaard kwam hij naar mij.
Het hele avontuur was hem niet meegevallen, want de hele middag heeft hij onder de stoel liggen slapen.
Dat kwam mij wel weer goed uit, kon ik andere dingen regelen.
Ik kreeg namelijk een belletje van twee toeristen. Zij hadden mijn nummer gekregen via de dierenarts.
Deze mensen hadden een hond gevonden langs de weg die heel mager was.
Ze waren zelf al naar de dierenarts gereden om te checken of ze ziek was. Toevallig hadden ze een afspraak bij Pieter die weer mijn telefoonnummer had gegeven.
De hond woog nog maar 8 kilo en ze wilde zo graag dat ze van straat kon.
Toevallig was er een vriendin die deze week zich had aangemeld als foster. Dat kwam nu heel mooi uit.
Een leuk projectje om mee te beginnen.
De toeristen hebben de hond eerst naar mij gebracht waarna ik haar naar de foster heb gereden.


Het is een ontzettend lief hondje. Je ziet het al aan die lieve oogjes. 
Ze vond de honden bij de foster eerst wat eng en blafte naar ze, maar nog geen 10 minuten later was het ijs gebroken.


Even snuffelen, even likken en klaar. Ze liep met ze mee alsof ze er al jaren woonde.
Mooi, kon ik haar met een gerust hart achterlaten.
Vanavond kwam Beertje tot leven. Puck vond het fantastisch. Die heeft heel wat rondjes om hem heen gerend. Ze hebben heel leuk een tijdje samen gespeeld. Wat een feest.
En dan nu de primeur van de dag. Voor alle Pip fans.
Zie dit filmpje. Dat is pas feest.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten