zondag 20 september 2015

Barbecuen

Grappig om te zien hoe er gereageerd werd op het blog van gisteren.
Er werd een paar keer geschreven dat die leguanen toch wel erg groot waren. 
Grappig. Voor mij is het de gewoonste zaak van de wereld. Deze waren nog niet eens echt heel erg groot. Ik heb ze groter gezien.
Als ik weer een keer in Lagun ben zal ik wat foto's van een paar joekels maken. Ze zijn niet kwaadaardig, maar kunnen wel heel hard met hun staart slaan. Daarom ook mijn gepaste afstand door ze met een net te vangen.
We hebben zowaar een zondag gehad zonder bijzonderheden.
Ik ben al wel sinds vrijdag op zoek naar een hondje dat in de buurt van de school van de kinderen is gesignaleerd. Ze zou mager en schuchter zijn, maar wel voor voer komen.
Vandaag moest ik wat boodschappen doen, helaas weer geen hondje gezien. Het is ook niet gezegd dat het meteen een gedumpte hond is.
Wie weet heeft ze wel een huis, maar wordt ze er niet goed verzorgd. Het zou zo maar kunnen.
In ieder geval houd ik en degene die het me gemeld heeft de ogen open.
Vanavond heb ik met mijn oudere gebarbecued. Voor de visite uit Nederland altijd een leuke onderneming, doordat het thuis maar beperkt kan.
Hier kunnen we de kolen het hele jaar opstoken. Zelfs met kerst en oud en nieuw, best bijzonder eigenlijk. In Nederland was je rond die tijd altijd bezig met zou het misschien een witte kerst worden en blijft het met oud en nieuw wel droog? Daar hoeven we hier niet over na te denken. Niet iedereen die hier woont kan daar aan wennen. Er zijn genoeg collega's die juist in die periode om die rede op vakantie naar Nederland gaan. Ik niet, ik vind het wel prima. Die witte kerst komt nog wel een keer.
Misschien gaan we wel barbecuen met kerst dit jaar.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten