zaterdag 19 september 2015

Leguanenjacht

In de loop van de ochtend hadden we wat ritjes gepland.
Maud ergens ophalen, vriendje van Youri thuis brengen en boodschappen doen.
Toen het zo ver was om te gaan rijden hoorde ik wat. Klonk bekend, klonk als drukte bij het zwembad.
Niet van mensen maar van honden. Honden die op jacht zijn naar nietsvermoedende leguanen die in de stress maar het zwembad in gedoken waren. 
Het was er namelijk niet 1, maar er lagen wel 2 van die dikkerds op de bodem.
Ik kan dan niet weggaan voordat ik ze uit het zwembad gered heb. Als ik dat niet doe komen ze bij de rand naar boven en staan er drie hondenkoppen op ze te wachten. Wat er daarna gebeurd hoef ik natuurlijk niet te vertellen.
Tas dus maar even aan de kant gezet en op leguanenjacht. En met succes. Beiden zijn gered.
En dan echt gered. Niet alleen maar op de kant gezet, maar naar een plek gebracht waar mijn honden er niet meer bij kunnen. Natuurlijk word ik tijdens het wegbrengen van de leguaan begeleidt door een hele optocht aan honden. Zelfs kleine Emma loopt dapper mee.


Voor deze reddingsacties gebruiken we het oude schoonmaaknet van het zwembad. Daarvan is de stof kapot, maar uitstekend te gebruiken voor dit soort bezigheden.
En nou maar hopen dat die lelijkerds er wat van geleerd hebben.
Het is ons ook gelukt om eindelijk eens wat foto's van Emma van dichtbij te maken.
Dat kleine ding is zo energiek, die zit niet stil. Echt niet, ze zit nooit! Ze is of in de weer of ligt stil omdat ze dan uitrust. Nu ligt ze ook, maar konden we toch een paar foto's maken.
Zien jullie haar ook eens van voren.



En ?? Kan ik haar papieren al in orde maken voor haar trip naar Nederland? Of elders natuurlijk...


Ze kan ook heel zielig kijken. Haha, vast mensen die daar in trappen. Want zielig is ze niet, niet meer.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten