maandag 14 september 2015

Emma

Het zwarte hondje dat gisteren opgehaald is met een uitstulpende darm heet nu Emma.
Ze is in Emmastad gevonden dus vonden we dat wel heel toepasselijk. 
Naar haar operatie gisteren hebben we haar voor haar rust en veiligheid in het hondenhok gezet.
Toen we 's avonds nog even gingen kijken zagen we helaas dat de hechtingen gesprongen waren en de situatie weer was als ervoor. Jammer en pijnlijk voor het beestje.
Voor vandaag stond de sterilisatie van Saar gepland en die van de hond die mogelijk zwanger was en nu bij de buren in fostercare zat.
Omdat achter elkaar aanrijden een beetje zonde is hadden we afgesproken dat de buren de hondjes brachten en ik ze zou halen.
De dierenarts had ik verder nog niet gesproken, maar Emma heb ik zo met bench en al in de auto bij de buurman gezet. Ik had zoiets van als Pieter de pup ziet begrijpt hij direct waarom ze weer mee is.
Ik hoefde inderdaad niks uit te leggen. Toen ik om 11.00 belde om te horen hoe het gegaan was waren alle dames klaar. Ik ben maar meteen m'n auto ingesprongen om ze te halen.
Ik had voor de middag ook een afspraak bij de orthodontist voor Youri staan dus het was druk zat. 
En daarbij is het voor een dier natuurlijk veel fijner om in een bekende vertrouwde omgeving verder bij te komen.
Het was een volle bak. Hond in bench voorin, Saar op de achterbank en Emma in de draadbench achterin.
Kleine Emma is trouwens net als Pip zo klein niet meer. Wel qua formaat, maar niet qua leeftijd.
Deze dame is ook al de drie maanden gepasseerd. Haar ondertandjes waren al aan het wisselen.
Ook dus weer een hondje met een achterstand. Niet zo heftig als Pip. Die was bij binnenkomst 1,8 kilo. Emma was gisteren 2,5 kilo. Iets te weinig, maar komt wel goed.
Het is ongelofelijk hoe levendig en enthousiast Emma is. Ze kwispelt hard en geeft likjes.
Ze heeft wel veel honger gehad. Ze is het liefst de hele dag in de keuken. Ze heeft nu al in de gaten dat dit the palace to be is.
Ik heb een la waarin ik van allerlei hondenspul bewaar, maar ook hondenkoekje en kattenbrokjes.
Al mijn andere honden gaan altijd hoopvol rondom de la staan. Emma is de eerste die bedacht dat je er ook in kon.



Emma mag alleen nog maar blikvoer. Bij brokken zou de ontlasting te hard kunnen worden wat op dit moment even niet raadzaam is. Het is wel tegenstrijdig. Meestal heb ik pups met diarree waarbij de poep harder moet worden en nu juist weer andersom.
Het is even afwachten hoe het gaat. Emma heeft nog steeds het gevoel dat ze moet persen zonder dat ze echt moet poepen. Ik hoop dat het morgen beter gaat.


Dan gaan we ook voor een betere foto. Dit was het maximale, voor de rest was ze op 20 centimeter afstand. Te dichtbij voor een foto dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten