zondag 13 september 2015

5-4-5

Als je deze titel ziet zou je denken dat ik een spelletje zeeslag heb gedaan. 
Of bezig ben geweest met geheimschrift. Maar er is niks geheims aan.
De 5 staat voor het aantal honden dat ik vanmiddag nog onder mijn hoede had. Mijn eigen drie kanjers, Saar en Puck.


Voor Puck zouden gisteren mensen komen kijken. Om 10.30 stond de afspraak gepland. Om 11.15 nog niemand. Maar eens een berichtje gestuurd waar ze bleven.
Ik kreeg te horen dat het erg druk was op het werk en dat als hij klaar was wel contact op zou nemen.
Ik weet niet wat die man voor werk doet, maar hij is nu nog bezig. Ik heb namelijk niks meer gehoord.
Gisteren werd Ted opgehaald. Terwijl Ted bewonderd werd kwam Puck ter sprake. Ted en Puck konden namelijk erg leuk samen spelen. Eigenlijk vonden ze het wel heel leuk om ook Puck mee te nemen. Maar ja, gisteren kon ik nog even niks. Ik moest van mezelf de dag afwachten, dat was wat ik die man nog aan uitloop gunde. Had ik vanmorgen nog geen belletje of berichtje dan was Puck voor de volgende. Stiekem hoopte ik dat er geen contact opgenomen werd. Ik gunde Puck dat plekje bij Ted wel. Het was vanmorgen het eerste wat ik deed, kijken of ik een gemiste oproep of Facebook berichtje had. Niks! Nou dan is het klaar ook. Als je niet eens de moeite neemt om ook maar iets van je te laten horen ben ik er klaar mee. Puck verdient geen onbeschofte eigenaren. 
Vanmiddag dus gebeld met de baasjes van Ted. Ja hoor, Puck was welkom!
Dat is fijn! Dan zou ik van 5 naar 4 hondjes gaan. Alleen Saar is hier dan nog.
Tot 16.45 zag het er inderdaad naar uit dat het zo zou gaan lopen. Tot ik een berichtje kreeg dat ergens een pup in een tuin zou zitten die een uitgestulpte anus had.
Beetje raar verhaal van wie de pup zou zijn. De één zei dat ze was aankomen lopen terwijl een ander zei dat ze haar van een vriendin gekregen hadden. Waar het op neer kwam was dat deze pup dringend hulp nodig had, maar niemand dat haar wilde geven.
Ik ga dan geen discussies aan over hoe en wat. Ik kom er voor het dier, wat dan ook direct van ons is. Dat vertel ik er wel bij. Het is niet zo dat als ze opgelapt is ze weer terug komt. We zijn geen filantropische instelling.
Omdat de melding van de pup vlakbij het huisje van Ted was kon ik mooi Puck brengen en daarna doorrijden.
Puck en Ted vonden het geweldig om weer herenigd te zijn. Er werd meteen gespeeld.


Daarna door naar de pup. Die had inderdaad een stuk darm uit haar anus hangen. Ik zal jullie de foto's besparen.
Pieter gebeld of ik terecht kon en daarna direct doorgereden.
Het was wonderbaarlijk hoe levendig het beestje nog was. Ze moest toch pijn gehad hebben.
We hebben haar onder narcose gebracht en de boel is terug gelegd en gehecht.


Hier zit alles alweer op z'n plek. Ik had ook een belangrijke taak zoals je kunt zien. 
Daarna weer bijgebracht en nu met ons mee naar huis.


En zo zitten we er weer aan 5. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten