donderdag 30 april 2015

Kleine achterstand

Vandaag zijn we dag begonnen met wat achterstand in het huishouden weg te werken.
Honden redden en pubers tegemoet komen met een dagje strand, het is allemaal reuze leuk maar in huis blijft alles liggen.
En aangezien ik ook de enige ben die zich er druk om maakt ben ik ook degene die dus aan de slag gaat.
Er lagen nog wat wasjes die gevouwen en gestreken moesten worden, er moest weer eens ernstig een stofzuiger en dweil door de woning heen en het sanitair schreeuwde ook om een schoonmaakbeurt.
Hierna was het tijd voor boodschappen. Gelukkig stond dit al wel op de planning. Maar aangekomen bij de supermarkt zag ik dat dit maar goed was ook.
Morgen is het 1 mei, dus dag van de arbeid. Er zijn hier dan een hoop mensen vrij en de supermarkten zijn gesloten. Het was er druk. Zeker op de parkeerplaats. Maar als je geen haast hebt en je dus niet ergert is boodschappen doen best een prettige bezigheid. Zeker als het buiten erg warm is, is het in de winkel heerlijk. Nog maar een rondje dan.
Aangekomen bij de dierenartikelen kon ik het niet laten om voor alle honden een bot mee te nemen.
Onze honden kennen het wel. De ex zwervertjes weten vaak niet wat ze ermee moeten.
Maar Choco en Coco wel hoor. Beide waren erg gelukkig met hun bot.




Heerlijk om te zien hoe ze genieten!
Vanavond hadden we een soort meet en greet bij de dierenarts. Vier fosters met hun hond waren op controle. Alles tegelijk omdat het allemaal op rekening van de stichting gaat.
Het leuke is dat je op die manier ook eens andere fosters tegenkomt. Één van die fosters kende ik niet. Zij mij wel via mijn blog. Haha grappig is dat.
Ik had Choco bij me. Ze heeft haar eerste enting gehad en is getest op karpattenziekte en hartworm.
Ze heeft gelukkig geen van beide dus is nu klaar voor adoptie.
Weer thuis tijdens mijn koffiemomentje werd ik gebeld door Esther, een vriendin.
Er stond een oproep op Facebook waarin iemand vertelde dat ze ergens een doos had zien staan en het niet vertrouwde. Ze dacht dat er misschien puppy's in zouden kunnen zitten.
Ze was zelf niet in de gelegenheid om terug te rijden en vroeg hulp.
De doos stond bij het vliegveld. Dat is redelijk bij ons in de buurt. Niemand reageerde verder dus Esther belde mij om samen te gaan kijken.
Handschoenen mee, zaklantaarn in de tas en gaan.
We hebben de doos gevonden. Er zaten gelukkig geen puppy's in. Niet levend en niet dood.
Wat het wel was konden we niet echt zien. Alles zat in plastic tassen gewikkeld, was nat en stonk.
Het is wel iets van een dier geweest, maar verder uitpluizen had geen zin.
Helaas is dit iets wat heel veel gebeurd. Gisteren is er eindelijk iemand aangehouden die zijn levende pups in de klikko had gegooid. Dat is een begin. Maar het dumpen of weggooien van dieren is hier helaas nog vrij normaal. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten