zaterdag 4 april 2015

Voor, achter, links, rechts.

Gisteren tijdens onze trip naar Zeeland viel het nog niet zo op, maar het is druk in Zeeland.
Het is er overduidelijk vakantie en een hoop Duitsers weten de A58 en N57 blijkbaar ook te vinden.
Ik had voor mezelf een geweldig middagje shoppen gepland.
Voordat ik daaraan kon beginnen had ik Middelburg al van voor, achter, links en rechts gezien.
Leuk stadje hoor, daar gaat het niet om. Maar zonde van mijn kostbare tijd.
In dat halve uur op zoek naar een parkeerplaats had ik al minstens twee winkels gehad kunnen hebben.
Hoe frustrerend is het om van die blauwe borden te zien waarop staat dat alle parkeergarages vol zijn. 
Ja leuk en nu? Misschien een bord ernaast met een alternatief? Ik weet geen weg of steg daar, dus weet dan ook niet de geheime altijd nog wel lege plekjes te vinden.
Maar de volhouder wint. Na ronde drie langs alle parkeergarages ben ik gewoon voor de slagboom gaan staan. Zo, kom er maar uit grrrr, dan kom ik er in. 
Duurde niet eens heel lang. Had ik eerder moeten doen. Maar ja, als je alles van te voren weet is er ook niks spannends meer aan.
Eindelijk mocht ik dan het centrum van Middelburg bezoeken. Best een leuk stadje. Er is een grote diversiteit aan winkels, maar er is ook sfeer. Met her en der een straatartiest en er was zelfs een draaiorgel. Hollandser kan bijna niet. Gelukkig maar, want de voertaal in de winkels was voornamelijk Duits. Niet door het personeel, maar door de klanten.
Middelburg is een mooie historische stad. Het heeft prachtige oude gebouwen in een mooie style gebouwd.


Op het plein was er nog een kleine markt met onder andere bloemen.


Prachtige tulpen lagen me aan te staren. Maar nee, ik heb het niet gedaan. Ooit, als ik weer in Nederland woon, dan neem ik wel weer bloemen in huis.
Na het shoppen ben ik een hapje gaan eten. Dan is alleen wel heel alleen hoor. 
In het hotel is het prima. Ook tijdens het shoppen vermaak ik me zonder gezin prima, maar alleen aan een tafeltje in een restaurant is wel heel saai.
Maar morgen is het alweer voorbij met de pret. Dan haal ik Youri weer op bij zijn vriendjes en gaan we het hele eind weer terug. 
Er staan nog een aantal afspraken in de agenda die ook belangrijk zijn. Paasbrunch met de familie bijvoorbeeld en wat dacht je van een concert van Nick en Simon. Nu we er toch zijn.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten