dinsdag 7 april 2015

Schroefje los

Vandaag ben ik voor de allerlaatste keer naar Dronten gereden.
Morgen doe ik Rutten en Leeuwarden nog aan en dan heb ik ongeveer heel Nederland gezien.
Oma zei nog dat het goed voor de auto was om wat snelwegkilometers te maken. Prima, regelen we.
We zijn nu 1000 snelwegkilometers verder. Zal het genoeg zijn?
Youri wilde nog heel graag met zijn oude buurjongen afspreken. Omdat dit op andere momenten niet uitkwam ben ik er speciaal vandaag voor naar toe gereden. 
Zelf heb ik me vermaakt in het dorp. Zo had ik mijn zonnebril bij me waar een schroefje van miste bij één van de twee pootjes. Dit was op Curacao al zo. Daar ben ik ook bij drie opticiens geweest waaronder de Pearl om hem te laten repareren. De laatste opticien waar ik geweest ben heeft er wel een schroefje in weten te zetten, maar dat schroefje was eigenlijk te kort. Binnen de kortste keren was het pootje dan ook weer los. Laat maar. Ik had verwacht op zo'n zonnig eiland als Curacao dat opticiens wel ingespeeld waren op het repareren van zonnebrillen. Misschien hadden ze liever dat ik een nieuwe kocht.
Ik had mijn zonnebril mee naar Nederland genomen en zodra ik in het dorp zou zijn zou ik eens bij de opticien langs gaan waar de bril vandaan kwam. Misschien zou ik daar meer geluk hebben.
Eerst moesten ze het te korte en scheef gedraaide schroefje uit Curacao verwijderen. Was niet gemakkelijk, er werd zelfs nog een extra kundig persoon erbij gehaald. 
Maar het lukte! En daarna kwam de schroevendoos op tafel.
Lijkt erg op dit bakje wat op internet stond.


Het was passen en meten. Het ene schroefje was te lang, de andere te kort, de volgende te breed enz.
Maar uiteindelijk is er een passende gevonden en is mijn bril weer gemaakt. Fijn!
Na nog wat winkels in en uit te zijn gelopen en nog wat bekenden te zijn tegen gekomen was het weer tijd om Youri op te halen. 
Hierna zouden we naar Lelystad rijden waar we Maud van het station zouden halen. Daarna door naar Tasty wok. Dit is een all you can eat restaurant in Lelystad waar we al wel eens kwamen toen we nog in Dronten woonden. Het all you can eat principe kennen ze niet op Curacao. 
Er zijn wel wat restaurants waar je een buffet hebt voor het ontbijt of de lunch, maar echt als diner met zoveel variatie?? Nee, dat hebben we dan weer wel in Nederland. De wens van de kinderen was dan ook om daar alsjeblieft een keer te eten in de periode dat we hier zijn.
Nu zijn we er niet lang meer, dus moest het er nu wel van komen. Met wat geregel en georganiseer is het gelukt. En het was heerlijk! Al die aardbeien! En sushis! Wat een genot.
Oké ik weet het, beetje rare combinatie. Maar het was lekker!! Nu kunnen we er weer een jaar tegenaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten