zaterdag 25 april 2015

Pre Koningsdag

Dat ze hier van een feestje houden is bekend. Net zoals ze hier ook van de vrije dagen houden die bij die feestjes horen.
Koningsdag is dus een vrije dag en ook vrijdag 1 mei (dag van de arbeid) is hier een vrije dag.
Maar waarom zou je maar 1 dag genieten van een feestdag terwijl dat ook veel langer kan?
Gisteren begon het feest al een beetje. Youri zijn school deed mee aan de Koningsspelen.


Een sportdag inclusief ontbijt. Er deden best veel basisscholen mee. Ondanks dat Curacao onafhankelijk is en zelf beslissingen mag nemen hebben we nog wel dezelfde koning.
Dus ook Koningsspelen. Elk jaar wordt er ook even een door het Jeuddjournaal aandacht aan geschonken. Soms zijn ze op Bonaire, dit jaar weer op Curacao. Niet vanuit de school van Youri, maar vanaf een andere basisschool.
Bij de Albert Hein was vanmorgen vroeg de kleedjesmarkt. Kan je niet vroeg genoeg mee beginnen.
Waarom tot maandag wachten als het ook op zaterdag kan.
Zie hier een foto van Albert Hein door Albert Hein.


Een drukte van belang. Op meer plekken op het eiland werd al een pre Koningsdag gehouden.
Inclusief oud Hollandse spelen en kraampjes.
Wij zijn er niet geweest. Ik ben gek op koopjes, maar hetgeen wat verkocht wordt is niet meer wat voor ons interessant is. Het is meestal speelgoed en kinderkleding en daar zijn mijn kinderen inmiddels toch echt te oud voor.
Vroeger struinde ik wel de vrijmarkt af. Heerlijk om veel voor weinig te kopen.
Ik heb er één keer zelf gezeten, maar dat vond ik niks. Laat mij maar lekker kijken, kijken en soms wat kopen.
Morgen is er op een aantal stranden feest en maandag dan voor het echie. Dan gaan we wel, al is het maar om even sfeer te proeven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten