maandag 13 april 2015

Woef weer thuis

Vanmorgen vroeg was Woef de eerste hond die bij de dierenarts op de operatietafel lag.
Zo kon de dierenarts daarna aan de rest van zijn schema beginnen en ik de hond al vrij vroeg slapend meenemen.
Aangezien gisteren het vangen niet makkelijk ging is slapend meenemen ideaal.
Ik had al een paar keer contact gehad met een buurtbewoner die nu speciaal uit zijn werk kwam om Woef te ontvangen. Woef mocht bijkomen in zijn achtertuin.
Wat hem betreft mocht hij er zelfs blijven wonen, maar dat zal Woef waarschijnlijk niet willen. We zullen zien. In ieder geval was er een warm welkom voor hem met een mandje, een beschutte plek, een bak voer en een hoop liefde.


De liefde van de mens is waar een hoop honden naar snakken, maar niet krijgen.
Zeker als ze huidproblemen hebben worden ze vaak voor vies aangezien en hierom weg gejaagd. Dat wegjagen doet men door stenen te gooien. Tja hierdoor laat je het als hond wel om nogmaals in de buurt van mensen te komen en brokkelt het vertrouwen steeds verder af. En dat terwijl schurft vrij makkelijk te behandelen is. 
Inmiddels was er al weer een volgende melding met de vraag of we er iets mee konden. Dit maal een hond die gelukkig het vertrouwen in de mens nog niet kwijt is en actief bij de mensen op zoek gaat naar eten. Alleen woont ze op een hele ongunstige plek. Een druk plein midden in Willemstad. Nu zou zij zich nog wel redden, ze woont er immers al een tijdje, maar ze is hoogzwanger. En dat kan niet goed gaan. Zolang de pups nog niet aan de wandel gaan is het nog te doen, maar zodra ze op ontdekking uitgaan zullen ze aangereden worden. Geen optie dus om haar nog langer daar te laten. En ook wel eens fijn om een hond te moeten vangen die niet bijt en gromt als je in de buurt komt.
Alleen op het tijdstip dat we afgesproken hadden was ze er niet. Jammer, want de dagen tellen nu. Als ze ergens bevalt wordt het een zoektocht naar het nest.
Dat willen we echt voor zijn. Morgen gaan we weer kijken en duimen dat ze er is.
Dan nog even heel iets anders. 
Toen ik in Nederland was werd ik overal waar ik was aangesproken over mijn blog. Iedereen leest het met plezier. Als er door één van mijn vrienden gereageerd wordt via Facebook kunnen de vrienden van deze persoon vervolgens ook mijn blog lezen. Zo hoorde ik dus dat er gevraagd werd vooral te reageren zodat vrienden van vrienden ook mee kunnen lezen.
Bij deze dan een berichtje voor alle vrienden van vrienden. Vindt je het leuk om mij te volgen en mijn blog dagelijks te lezen, schroom dan niet en stuur een vriendschapsverzoek. Over het algemeen accepteer ik je als ik zie dat we een gemeenschappelijke vriend hebben. Ik vind het niet vervelend, ik zie het juist als een hele eer dat er zoveel interesse in is. Hoe meer lezers, hoe leuker voor mij om te schrijven. Via mijn Facebook kan je ook er voor kiezen om me te volgen. Dan word je geen vrienden met mij, maar kan je wel dagelijks mee lezen. Maar net wat je wilt.
Dus een verzoek aan al mijn eigen trouwe lezers. Tag je vrienden die graag meelezen of reageer even op mijn blog zodat je vrienden vervolgens dit kunnen lezen en reageren. Dank je wel allemaal. Ik heb nu 350 viewers per dag, op naar de 500! Of meer natuurlijk ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten