dinsdag 31 maart 2015

Vooruit kijken

Ik als multi tasked vrouw met twee pubers en een man moet om de boel draaiende te houden ver vooruit kunnen denken.
Nu is dit niet alleen handig voor de familie maar vooral voor mezelf. Zo hou ik de boel nog een beetje in de hand.
Ik weet niet of vooruit plannen een vrouwen dingetje is. Ik durf daar maar geen mening over te geven.
Maar laat ik zeggen dat binnen ons gezin de vrouwen hier absoluut beter in zijn dan de mannen.
Vandaag Youri. Ik bel hem om te vragen hoe het is en of hij inderdaad zoals gepland morgen opgehaald wil worden bij zijn vriendje.
Ja, morgen wil hij graag terug naar Almere, maar hij wil s middags ook nog afspreken met een jongetje uit de klas. Of ik even naar de ouders van dat jongetje wil bellen om te vragen of hij daar morgenmiddag kan spelen. En of ik hem dan morgenmiddag daar even heen kan brengen!
Eeeeehhh, je hebt hem vanmiddag nog gezien. Heb je toen niks afgesproken? Nee, niet aan gedacht.
En dacht je nu werkelijk dat ik vanuit Almere jouw kant uit kom om je van het ene vriendje naar het andere vriendje te brengen? Het antwoord was ja, want hoe kwam hij er anders?
Piep, fout geantwoord. Het antwoord is namelijk nee, ik kom niet naar Dronten om je van het ene adres naar het andere te rijden. 
Met enige bemiddeling van mijn zijde is er dan toch een oplossing bedacht door zoonlief en haal ik hem morgenmiddag bij het andere vriendje op.
Dan Maud, toch duidelijk behept met mijn genen, had vandaag een afspraak op Hogeschool Windesheim. Over vooruit denken gesproken!
Omdat ze volgend jaar examen doet en graag wil studeren zijn we nu al met de oriëntatie bezig.
Alle scholen hebben open dagen, maar uiteraard kunnen wij daar niet bij aanwezig zijn. Om toch wat informatie te krijgen en sfeer te proeven hadden we vandaag een afspraak.


Raar hoor om zo in een gebouw te lopen waar je dochter straks haar vervolgstudie gaat doen.
Zonder ouders, die wonen dan nog op 9000 km afstand, maar bij oma die het alleen maar fantastisch vindt dat Maud bij haar intrekt. En verder natuurlijk al mijn zussen en ouders die op de achtergrond aanwezig zullen zijn als back up. Het duurt allemaal nog even, maar je kunt er niet vroeg genoeg over nagedacht hebben. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten