dinsdag 17 maart 2015

Dubbel

Ondanks de berichten van gisteren gaat alles vandaag gewoon weer door.
Zolang je (gelukkig) niet persoonlijk betrokken bent is het een moment van bezinning en daarna pak je de draad weer op.
Eigenlijk is dat heel dubbel en natuurlijk spookt het nog door mijn hoofd, maar zo gaat dat nu eenmaal.
Ook vanmorgen weer een nieuwsbrief vanuit school. Ik moet eerlijk zeggen, ze pakken het erg goed op! Iedereen heeft de mogelijkheid gekregen om vandaag iets te maken cq te schrijven om achter te laten in het stiltelokaal. Hier in dit lokaal is een tafel neergezet waar alles neergezet wordt en iedereen zijn condoleance kan schrijven.
Ik ben vanmorgen ook geweest en heb een gedicht achtergelaten.




Waarom?
Waarom zo vroeg uit het leven?
Waarom moest dit zo zijn?
Waarom dit verdriet jullie gegeven?
Waarom zo veel pijn?
Woorden kunnen dit verdriet niet stillen,
Maar wel jullie bijstaan in deze enorm zware tijd.

Tja, dan sta je daar en ziet al die werkjes van de kinderen en de gedichten. Dan is het moeilijk om het droog te houden. Ik ken haar niet, maar wat er gebeurd is maakt dat je zo intens meeleeft.
En daarna toch echt over op de orde van de dag.
Want vijf puppy's hebben weinig boodschap aan treurigheid en verdriet.
Zij willen spelen en ravotten. En gelukkig ook maar, want bij het zien van zoveel gekkigheid krijg je vanzelf weer een lach op je gezicht.
Als ze dan eindelijk even uitgespeeld zijn, ploffen ze neer op de plek waar ze moe zijn geworden.
Dat kan overal zijn. En hoe ze dan liggen is gewoon komisch. Echt uit!


En zodra zij uit zijn kan ik eens even wat anders doen.
Banden plakken bijvoorbeeld.


Ik moet het afkloppen, maar dit is pas de eerste lekke band. In Nederland niet bijzonder, maar hier wel.
Veel struiken en cactussen hebben stekels en die liggen natuurlijk ook op de weg.
Dat we het dan ook meer dan een half jaar vol hebben gehouden zonder lek is bijzonder.
Helaas was dit gat ook bijzonder. Zo bijzonder dat ik er niks meer mee kon.
Wiel eraf en meegenomen naar de fietsenwinkel.
Daar deden ze er een nieuwe binnenband omheen en werd de band gevuld met gel. Dit zorgt ervoor dat je minder snel lek rijdt. Het wiel kon zo weer aan de fiets. Kosten? €10. Vond ik een mooie prijs. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten