vrijdag 20 maart 2015

Multifunctioneel

Vandaag mochten de puppy's mee naar de dierenarts.
Daar kregen ze weer een check up en als ze gezond verklaard werden ook tevens hun eerste enting.
Nu heb ik niet echt een geschikte ren voor in de auto, maar los meenemen is echt niet te doen.
Gelukkig had ik de kattenbench nog staan waarin poes mee naar Curacao is gekomen en ook het oude vervoersmandje is meegekomen.
Nu blijkt die toch wel handig te zijn.


Drie om twee, past precies.
De gehele autorit hebben ze meegezongen met de radio. Ik vond hun tekst alleen wat matig, veel van hetzelfde en wat schreeuwerig.
Ze zijn allemaal gewogen. De kleinste was 2.4 kilo en de bijdehandste 3.2 kilo.
Allemaal een prik erin en klaar.
De mensen die onze puppy's adopteren tekenen hiervoor een adoptiecontract. Hierin stellen zij dat ze goed voor de hond gaan zorgen, hij of zij ingeënt wordt, heartgear krijgt tegen hartworm, geen kettinghond mag worden en met 6 maanden gesteriliseerd. Best een rijtje. Voor de dierenliefhebber een niet meer dan normaal rijtje. Voor een ander misschien wat betuttelend. Maar alles voor het welzijn van de hond. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat het aantal zwerfhonden ooit eens minder gaat worden.
Op deze manier wordt je geacht goed na te denken voordat je een hond neemt. Tevens betaal je er ook voor. Deze kosten zijn ook door ons gemaakt. Ze zijn geënt en ontwormd.
Soms willen mensen dan niet meer als ze horen dat een hondje 100 gulden (50 euro) kost.
Maar dan denk ik maar, als je dit nu niet wilt of kunt betalen hoe moet je straks dan de dierenarts betalen?
Eenmaal weer thuis hadden ze allemaal erge dorst van hun vocabulaire ondersteunde autoreis.


En alle indrukken verwerk je het liefst slapend.



Vanavond hadden we eens zin in makkelijk. Even niet koken en niet nadenken over gezond.
Na een kort beraad werd besloten dat we een keer een pizza zouden doen van de pizzahut.
Niet mijn favoriet, maar he de wereld draait niet alleen om mij.
Ik was wel degene die zich opofferde om ze op te halen. Daar eten doen we niet meer.
Het is net alsof je een pizza in een diepvrieskast eet. Nee hoor, ik haal hem wel op en neem hem mee naar huis.
Al wachtende zag ik deze boom.


Vorig jaar had ik dit bij mijn buren op blue Bay ook gezien. Daar stond de kerstboom ook tot in den treure, maar dacht ik nog dat het een soort van luiheid was dat ze hem niet opruimenden.
Maar nu zie ik het ook gewoon in een bedrijf. De kerstboom van december kan nog prima dienst doen als paasboom in maart. Waarom ook niet, multifunctioneel zo'n boom. De bruine uitgedroogde takken spuit je wit en klaar. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten