vrijdag 22 mei 2015

Unieke ervaring

Als je dan toch op vakantie naar curacao bent dan vind ik persoonlijk dat je de onderwaterwereld van dichtbij gezien moet hebben.
Helaas is het koraal niet meer wat het geweest is. Ook hier zie je de onverschilligheid van de mens.
Toeristen staan met flippers op koraal en hebben geen idee wat ze aanrichten.
Ook wordt er veel zooi in zee achter gelaten. Jammer. Voordat zo iets moois weer is hersteld zijn we jaren verder.
Maar als je daar een beetje doorheen kunt kijken zie je nog steeds mooie dingen.
Ik heb mijn zus zo ver kunnen krijgen dat ze samen met haar zoon een proefduik heeft gemaakt. 


Lagun heeft de naam het schilpaddenstrand te zijn. Er leven meerdere schildpadden en met een beetje mazzel kom je die al snorkelend of in hun geval duikend tegen.


Na een uitgebreide uitleg werden er nog wat testen in het water gedaan voordat er echt naar beneden gegaan zou worden.
Alles werd natuurlijk begeleid door onze huisfotograaf Youri. Zal een bijzondere ervaring zijn geweest om telkens zo'n rood gevaarte boven je hoofd te hebben zwemmen.
Nadat ze echt diep gingen heeft hij het opgegeven.
Toen is hij aan zijn taak als zee opzichter begonnen. Mijn andere zus met man en kind bleven namelijk aan de kant. Er volgde een uitgebreide uitleg wat je zoal onder water kunt tegenkomen. Ook heeft Youri ze verteld dat je om echt mooi te kunnen duiken en snorkelen je eigenlijk naar Bonaire moet gaan.
Dat ben ik eerlijk gezegd wel met hem eens.


Het was even wachten, maar toen zagen we de duikersboei weer aankomen.
En ja hoor, een unieke ervaring rijker kwamen ze boven. Ze hadden zeer dicht langs de schildpad op kunnen zwemmen, een grote murene gezien en tal van mooie vissen.
Fijn. Dat is toch iets wat je maar mooi gedaan en gezien hebt.
Nog even lekker opgedroogd en daarna weer naar huis.
Op de terug weg hebben we nog even in de rooi bij St Cruz gekeken naar de pup.
Weer niks en ook niks wat er op wijst dat hij er geweest is. Ik zie het somber in voor het beestje.
Mijn zussen zouden het wel gaaf vinden als ze mee op pad zouden kunnen om een hond ergens te 'redden'. Helaas is het redden van honden niet op bestelling. Komt het op mijn pad dan hebben ze geluk, en de hond dan ook. Wie weet.
De eerste zus gaat morgen alweer terug naar Nederland. De ander heeft nog tot maandag om zoiets nog te mogen meemaken. Gelukkig zijn ze ook tevreden met een dagje strand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten