dinsdag 12 mei 2015

Code roze

De dag begon met een lekke fietsband van Youri.
Niet de band waar laatst gel ingespoten was, maar natuurlijk de band zonder gel.
Morgen dus naar de fietsenmaker om ook in die band gel toe te voegen.
Youri vindt dit allemaal heel stiekem niet erg hoor. Fietsen naar school is eigenlijk heeeeeel zwaar.
Het is warm, er is zelfs een klein heuveltje en soms heb je wind tegen.
Afstand huis-school? 900 meter. Ja, ik weet het. Het is pittig. Ligt bijna tegen kindermishandeling aan.
Vandaag dus de mazzel om met de auto gebracht te worden. Voor lopen was het al te laat.
Die tegenwind is er inderdaad wel. 
We hebben zelfs op dit moment code roze. Roze ja. Dat betekent zoiets als de zee is nu niet voor mietjes. 


Golven tot 3 meter hoog. Lijkt niet veel, maar hier hebben we bijna geen golven dus dan is 3 meter best veel.
Er is een waarschuwing voor de kleine scheepvaart om niet uit te varen.
Op de dagen dat code roze van kracht was zijn de wat grotere schepen die normaal dagelijks richting klein Curacao varen ook in de haven gebleven. 
Lijkt me helemaal niks, hangend over de reling en iedereen om je heen misselijk zien zijn. Bleh.
Vandaag hebben we getennist. Met deze wind nog pittig moeilijk. Het is erg slecht inschatten waar de bal heen 'vliegt'.
Na mijn tennisles vliegen we weer naar huis om met Youri richting de orthodontist te gaan.
Past allemaal net. 
Zo vliegen we wat heen en weer met de auto. Een auto is onmisbaar hier op het eiland.
Dat mijn kinderen naar school kunnen fietsen is uniek. Er wordt hier heel weinig gefietst.
Er zijn vrijwel geen fietspaden dus de fietsers fietst altijd kwetsbaar langs de kant van de weg.
De wegen zijn niet breed genoeg voor auto's en fietsen en ook het onderhoud van de wegen laat te wensen over waardoor je geheid door kuilen en scheuren moet.
Hierdoor fietsen er echt maar heel weinig mensen. Hooguit recreatief op de mountainbike of in de natuurparken.
En Youri fietst nu dus ook even niet. Gelukkig heb ik meer dan genoeg tijd om z'n band te laten repareren. Morgen nog naar school en dan donderdag en vrijdag vrij.
Volgende week maandag en dinsdag gaat hij op kamp. Naar....... Klein Curacao. Arm jong.
Ik hoop voor hem dan de wind dan een beetje is gaan liggen. Mijn zoon is niet van code roze.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten